mormon.org Världsomfattande
Braden: Missionär, Musiker, Elev, Mormon.

Hej, jag heter Braden

Om mig

Jag har sju äldre syskon, och jag är nummer åtta och den sista. Det är ovanligt (även för mormoner) att ha en familj så stor som min, men de har varit en stor hjälp i mitt liv. Jag älska musik, och det har varit en fantastisk källa till glädje genom mitt liv. Det också har hjälpt mig mycket att komma närmare till Gud. Jag kommer att studera datavetenskap vid BYU i Utah, USA, och målet just nu är att bli en mjukvara ingenjör. Jag är en missionär med kyrkan här i Sverige, och jag har älskat min tid här. Jag har förfäder från Sverige, och det har varit kul att återvända till mina rötter. Ibland i mitt liv det har varit svårt att veta min plats i denna värld, men när jag började att sträva att komma närmare Gud, jag lärde mig vem jag är och att min Himmelske Fader älskar mig! Personligen! Jag försöker dela med alla denna kärlek på grund av lyckan jag har hittat från det.

Varför jag är mormon

Jag växte upp i kyrkan, men jag var inte troende, så att säga. Lika många svenska folk blir döpt och konfirmerad för presenter, jag bara följde med mina föräldrar till kyrkan så att de skulle vara lyckliga. Men det fanns en tid när jag hade många svårigheter som jag kunde inte klara av mig själv. I den stund, när jag kunde inte göra nåt mer, bad jag till Gud om hjälp. Som jag bad, fick jag en känsla att Gud, min Himmelske Fader, verkligen älskade mig, och ville hjälpa mig. Jag kände Guds kärlek. Efter upplevelsen behövde jag arbeta mycket för att laga problemet, och även idag jag kämpar på att vara bättre. Tack vare denna upplevelse, jag undersökte kyrkan mer och fick svaret genom att läsa skrifterna och be till Gud att den här är verkligen Jesu Kristi Kyrka.

Hur jag lever min tro

Jag tjänar som en heltids missionär för Jesu Kristi Kyrkan här i Sverige. Väsentligen det betyder att varje dag jag försöka att inbjuda andra att komma närmare Kristus, genom att undervisa folk, tjäna människor, och förbättra mig själv! Det är inte lätt, men det är inte nånting som varje människa måste/bör göra. Det har varit en stor välsignelse till mig, på grund av de många upplevelser och personer jag har träffat som jag har lärt mig ifrån. Min tro och kunskap om evangeliet har vuxit mycket under min tid här, och jag har känt hur Jesu Kristi försoning har förändrat mitt perspektiv på livet.