mormon.org Världsomfattande
Sven: Guitar, Musik, Sverige, Svenksa, Band, Sven, Mormon.

Hej, jag heter Sven

Om mig

Jag är en 19-årig kille som gillar vad det här livet har att erbjuda. Jag är Amerikansk och tjänar som heltids missionär i det underbara landet av Sverige. Min släkt kommer ifrån Sverige och Finland så det är därför jag har ett Skandinaviskt namn. Min familj betyder allt till mig. Min favorit sak är att spela musik med familjen. Jag spelar huvudsakligen Gitarr och Cello och sjunger när jag spela Gitarr och Piano. Jag spelade tennis under gymnasiet och jag gillar det! Jag gillar också utomhus. Jag tycker om att vandra, cykla, tälta, och simma! När jag åka hem efter missionen ska jag studera Internationella relationer.

Varför jag är mormon

Jag har varit en medlem i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga hela mitt liv och jag älskar det. Jag har en stark tro på Mormons Bok och Jesu Kristi evangelium. Jag vet att Joseph Smith var en Guds profet som återställda kyrkan till Jorden igen. Jag vet att Thomas S. Monson ar utvald av Gud som en profet idag. Jag har sett herren i mitt liv och är otroligt tacksam för hur han har hjälpt mig i mitt och min familj's liv. Det är varför jag är en medlem och en missionär här i Sverige.

Hur jag lever min tro

Jag tror att det bästa sättet att leva efter mans tro på Kristus är att verkligen älska alla runt omkring sig och ständigt leta efter sätt att tjäna dem. Jag försöker lyfta upp människor runt mig och göra dem att le. Jag är naturligtvis inte perfekt på det, men jag försöker! Jag hörde en gång att ett helgon är bara en syndare som fortsätter försöker. Det är jag. Någon som försöker. Eftersom jag älskar min frälsare Jesus Kristus.