mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Grant

  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler

Om mig

Jag är en tredje generationens mjölkbonde. Som ung man älskade jag gården och att arbeta tillsammans med mina föräldrar och 8 syskon. Jag ville fostra mina barn på samma sätt som jag blev fostrad. Jag tog en universitetsexamen och återvände till gården. Jag träffade min älskling mitt andra år på universitetet och gifte mig med henne. V började bilda familj och välsignades med en son och fyra döttrar. Vi har njutit av att vara en del av deras liv och nu njuter vi av våra barnbarn. Jag tror att hårt och gemensamt arbete har gett våra barn och barnbarn en respekt för familjen och livet. Jag gick med i räddningstjänsten, fick akutsjukvårdscertifikat och gick med i en lokal volontärorganisation för ambulanssjukvårdare. Att tjäna människor i mitt område och göra skillnad i deras liv gav mig mycket glädje.

Varför jag är mormon

Jag växte upp som medlem i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. Jag har alltid älskat den tonvikt som kyrkan lägger på familjen. Vi gick till kyrkan som familj och hade hemafton varje måndagskväll. Vi lärde oss mer om Jesus Kristus och hans liv och lärdomar från skrifterna. Vår uppväxt på en mjölkgård gav oss möjligheten att arbeta tillsammans och har hållit oss nära varandra. När jag hade flyttat hemifrån ville jag gå ut som missionär men jag behövde få veta för egen del att kyrkan var sann. Jag upptäckte genom mycket studier och bön att var och en av oss kan få veta. Jag vet att Jesus Kristus lever, att han älskar mig och att vi kan återvända och bo hos honom som familjer.

Hur jag lever min tro

En av de största välsignelserna i mitt liv har varit att tjäna andra. Det finns en tillfredställelse i att tjäna andra som för dig närmare vår Frälsare Jesus Kristus. När jag har varit på kyrkans möten har jag också haft möjlighet att arbeta med både unga och gamla som lärare och i många andra kallelser. Det fina är att vi alla försöker leva bättre och hjälpa varandra. Det viktigaste är att lära av skrifterna och försöka leva som Jesus Kristus vill att vi ska leva.