mormon.org Världsomfattande
Thomas: American, Engineer, universitet, familj aktiviteter, äktenskap, Mormons Bok, Mormon.

Hej, jag heter Thomas

Om mig

Jag är student på ett universitet i USA och studerar Engineering. Jag tyckar om music, drama, utomhusaktiviteter, och gillar att hjälpa meniskor. Jag är en Far, och älskar min fru och barn. Jag växt up med en stor familj och blev medlem i Kyrkan när jag var 8 år gammal. Jag tror på Jesus Kristus och vet at han lever. Jag vet at Mormons Bok är Guds ord tilsammans med Bibeln.

Varför jag är mormon

Mina föräldrar lärde mig om Jesu Kristi evangeliet men varje person måste lära sig själva om Gud är verklig och att han bryr sig om dig. Jag bad om en bekräftelse och så småningom fick svaret genom helige andens bekräftelse att Mormons Bok är Guds ord, att Gud verkligen lever, att han bryr sig om mig, och att hans kyrka med myndighet att handla i Jesu Kristi namn finns i dessa dagar tillsammans med en Guds profet. Om dessa saker är sanna då har man ett ansvar att agera på det. Därför har jag valt att följa Jesus Kristus som hans lärjunge.

Personliga berättelser

Vad gör du för att stärka din familj och få den att bli framgångsrik?

I världet idag är det mycket viktig att tillbringa tid med familjen varje dag i bön och skriftstudier. Det hjälper till att påminna oss om Guds plan för sina barn. Som föräldrar vi har en särskild ansvar att lära våra barn att göra gott. Endast genom bön, tolamåd, och intensiva kamp kann vi hoppas att göra detta. Jag brukar diskutera saken med mina föräldrar och familjemedlemmar som har barn att be deras råd när jag kämpar som förälder. Jag har tro på att om jag gör mitt bästa så kommer Gud att göra resten. Gud är en förälder och han vet hur det är. Han har haft och ännu har tolamåd med oss och Han vill att vi ska vara framgångsrik.

Hur jag lever min tro

Varje dag måste jag välje om jag ska göra det som jag har lovat till Gud, till min familj, och till mig själv. Jag vet om jag väljar det rätta då kommer jag bli glad. Det här livet är underbar och om man hollar fast i sitt tro på Gud och lita på honom, kommer han inte att leda dig fel. Jag ber till Gud varje dag att leda mig rätt så att jag kan framgång i mitt arbete,, in mina studier, i min familj, och i min önksan att göra rätt.