mormon.org Världsomfattande
Preston Stinnett: Missionär, Underbar, Fantastisk, Helt Sjukt, Grymt, Gött mos, Mormon.

Hej, jag heter Preston Stinnett

Om mig

Jag är ungdom! Jag var missionär i det vackra landet Sverige! Jag har bott har två år. Jag är uppväxte i Arizona. Jag älskar att vara med familj och vänner! Min familj är mina bästa vänner. Jag har studerat på ett universitet i Arizona. Jag pluggar i Utah nu. Jag älskar att skjuta vapen och rida fyrhjulingar. Jag har en passion för det svenska språket. Det är någonting som är meningsfull till mig. Jag älskar det svenska folket. Jag vill ansluta mig till marin kåren efter missionen. Jag vill plugga till ingenjör. Jag tycker om att vara utom huset och ibland inom huset. Jag är ju glad att vara missionär här i Sverige. Det är spännande!

Varför jag är mormon

Jag är Mormon tack vare erfarenheterna jag har upplevt. När jag var ung så tänkte jag varför sitter jag här i kyrkan utan mitt eget vittnesbörd? Jag behöver inte vara här. Jag började läsa från Mormons Bok och jag tänkte att jag måste be till Gud och fråga om vad jag läser är sann eller inte. Då började jag att be. Jag fick en känsla som sade att ja den här boken är sann. Från den tiden och vidare har jag stärkt min tro varje chans jag får. Jag läser från skrifterna varje dag och ber om dem. Jag ber för Gud att hjälpa mig förstår vad skrifterna innebär. Gud har svarat mina böner och har hjälpt mig under hela mitt liv bli bättre och utveckla den tron som behövs just om honom. Jag är så tacksam för chansen jag har att tjäna honom och lär mig under det här jordiska livet. Där finns bland andra anledningar varför jag har bestämt mig att vara Mormon.

Hur jag lever min tro

Jag lever min tro varje dag när jag går ut och delar med mig mitt vittnesbörd med folk här i Sverige. Jag inbjuder andra att komma närmare Kristus genom att träffa missionärerna eller att komma till kyrkan. Jag läser ur Mormons Bok och Bibeln varje dag för att kunna förstå bättre vad de innehåller så att jag kan gå ut och hjälpa andra förstå sanningen också! Jag undervisar människor i Sverige om Jesu Kristi Evangelium och lär dem hur Jesus Kristus kan hjälpa dem.