mormon.org Världsomfattande
Josefin: natur, familj, teknik, skrifter, kvinnor, piano, Mormon.

Hej, jag heter Josefin

Om mig

Jag spelar piano, jag har spelat i mer än 12 år. Det är jätteroligt! Jag har studerat teknik och tycker det är intressant. Det passar mig för det är roligt att veta hur olika saker fungerar. Jag älskar naturen, den är så fin och jag njuter av den. När jag är ute i naturen känner jag frid och kan se alla små detaljer som gör naturen speciell. Jag tycker om alla årstider, men jag måste säga att vintern är underbar, med snö och sol tillsammans. Jag hjälper min familj med allt möjligt hemma, bl.a. att laga mat. Jag tycker om att vara med min familj, ibland kör vi gocart tillsammans och det är väldigt roligt!

Varför jag är mormon

Mina föräldrar är medlemmar i kyrkan och jag är uppväxt i kyrkan, men det är otroligt viktigt att få ett eget vittnesbörd om evangeliet. När jag var 14 år började jag att studera seminariet, en studiekurs i kyrkan, vi studerade Mormons bok. När jag studerade Mormons bok och bad till Gud, fick jag ett starkt vittnesbörd att Mormons bok och evangeliet är sant. Vittnesbördet kom till mig gradvis under en längre tid. Sedan dess har jag haft ett starkt vittnesbörd om evangeliet. Jag har hela tiden fortsatt att studera skrifterna, be och hålla buden. Jag har ett vittnesbörd om Återställelsen genom profeten Joseph Smith. Jag vet att han personligen fick besök av Gud Fadern och Jesus Kristus. Jag vet att alla människor är barn till Gud. Jag vet att Jesu Kristi försoning är verklig och att vi kan genom tro på Jesus Kristus och försoningen, kan återvända för att bo tillsammans med Gud och våra familjer för evigt.

Hur jag lever min tro

Jag tycker om att studera skrifterna, det ger mig andlig stor styrka varje dag. I kyrkan har jag blivit kallad att att ta hand om och undervisa kvinnorna i min församling, att göra det har hjälpt mig att växa som person, då jag har tagit del av de andras erfarenheter. Jag gett mig möjliheten att förbättra min fömåga att undervisa, se behov och hjälpa till.