mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Christian

  • Christian Vuissa
  • Christian Vuissa
  • Christian Vuissa
  • Christian Vuissa
  • Christian Vuissa
  • Christian Vuissa
  • Christian Vuissa
  • Christian Vuissa

Om mig

Många av mina intressen är humanistiska. Det kanske är därför som jag är filmare. Historia, musik, fotografi, arkitektur – allt detta flyter samman när man berättar genom film. Min fritid har blivit allt mer begränsad under de senaste åren. Cykling, både i terräng och på väg, och vandring hjälper mig att slappna av och hämta kraft. Jag har tre barn och tycker om att gå på dejt ofta. Vi går ofta på bio eller ut och äter. Utbildning är ett värdefullt sätt att använda tiden på. Jag är mycket tacksam för att jag fick möjlighet att utbilda mig i USA och ta kandidat- och magisterexamen. Om jag fick som jag ville skulle jag studera mer i framtiden.

Varför jag är mormon

Det finns så mycket skönhet, sanning och ljus i Kristi lära som min kyrka lär ut: att Gud är vår himmelske Fader och att han personligen bryr sig om hur det går för oss att Gud kan leda oss personligen genom andliga upplevelser att vi förstår meningen med livet på jorden och kan se det ur ett evigt perspektiv och att Jesus Kristus har gett oss gåvan och en inbjudan att återvänta till vårt himmelska hem en dag. Rikligheten och djupet i min religion fascinerar och inspirerar mig.

Hur jag lever min tro

Jag gick med i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga när jag var 22 år gammal och kände en brinnande önskan att tjäna Gud och mina medmänniskor. När jag var 24 år åkte jag på en volontärmission i Tyskland så att jag kunde hjälpa andra att komma närmare Kristi lärdomar och få dem att begrunda meningen med livet på jorden. Det gav mig en speciell fokus på andliga saker och det var en underbar upplevelse. Jag lärde mig att dagliga böner och studier i skrifterna skänker oss frid, något som det inte är helt lätt att hitta i dagens hektiska värld. Jag känner fortfarande en inre frid när jag aktivt studerar min skapares andliga budskap. Dessutom försöker jag illustrera och återspegla andligheten i det dagliga livet i mina filmer. Mitt arbete är ofta en djupt andlig upplevelse.