mormon.org Världsomfattande
Mattias: handen, sport, musik, humor, vänner, byggare, Mormon.

Hej, jag heter Mattias

Om mig

Mitt liv började i södra Stockholm som en byggare och trädgårdsskötare från redan tre års ålder. Inte minns jag vad jag gjorde men oboy vad det var kul och intressant. Jag har ett speciellt tycke för äventyr, jag tror jag fick det från min pappa som alltid brukade gömma godis runt om i huset eller i trädgården för oss att hitta, flera gånger behövde vi ta robåten till en annan ö för att hitta guldgruvan eller flaskbrevet med mappen till skatten. Denna uppväxt har lett mig till att gilla mycket i livet, om inte faktiskt allting. Jag gillar musik i alla former, sporter, dans (kanske inte den bästa på det), läsa, skolan, jobba, vänner, familj, fiender, sol, regn, snö, filmer, spel, bygga saker, ändra saker till det bättre, och att inte duscha. Ops... kanske inte den sista saken..... I all falla fall så är jag den yngste brodern/sonen bland sex barn och mamma och pappa. Jag är farbror till fyra och morbror till fem syskonbarn. Jag älskar dem alla. Jag studerade musik i Brandbergsskolan för 6 år och sen Naturvetenskap i Fredrika Bremer Gymnasiet med innebandy vid sidan. Jag planerar att antingen bli en byggnads injengör eller ekonom, men mest av allt planerar jag att vara en man till en underbar hustru och den bästa fadern jag kan vara för mina framtida barn.

Varför jag är mormon

Jag har valt att vara medlem i Jesu Kristi Kyrka för att jag har sett det positiva resultatet efter att ha levt lärorna jämfört med när jag inte har levt lärorna. Kristi återstallda evangelium ger svar till alla mina frågor om livet. Jag kan läsa Mormons Bok och aldrig lära mig tillräckligt om Gud och världen. Jag gav Mormons Bok, Jospeh Smith, Jesus Kristus och Himmelske Fader många chanser innan jag insåg att jag redan trodde på det allt. Det tog mig många böner och andliga erfarenheter innan allt föll på plats. Men en sak kan jag säga, tro på Jesus Kristus är den ända källan för frid i livet. Inte automatisk frid i världen mellan alla länder och människor men det ger mig frid i mitt hjärta och med frid i mitt hjärta kan jag göra mycket gott och växa varje dag till en starkare man och bidra till samhället på ett positivt sätt. Slutmålet för alla som tillhör Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga är att komma tillbaka till Himmelske Fader och få bo med Honom i vårat Himmelska hem med våra familjer och vänner och det är något jag verkligen vill ha.

Hur jag lever min tro

Jag försöker leva min tro i allt jag gör. Genom att leva mitt liv som Jesus Kristus levde sitt liv. Jag älskar att hjälpa till i samhället, kyrkan, skolan och andra saker. I kyrkan så har jag gjort många saker, bl.a. var jag och min bästa vän religions seminarie lärare för 14-17 år unga ungdomar i våran församling. Vi hade lektioner varje morgon Måndag till Torsdag kl 6:30. Jag har också hjälpt till med 14-17 år unga män i församlingen att ha kul tillsammans med aktiviteter under veckan och lektioner i kyrkan på Söndagar. Men just nu volunterar jag i Michigan, USA som en missionär för 2 år, hjälper människorna i Michigan att ha bättre, gladare liv med en tro i Jesus Kristus och Hans återstallda kyrka. Jag har märkt att vad man tror på är vad man spenderar din tid med, så därför väljer jag hällre att tro på saker som jag kan inte köpa för pengar. Saker som familj, vänner, relationer, kunskap och goda gärningar, saker som helt enkelt har mening till sig. Det är så jag lever min tro.