mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Angie Pamela Wong Diaz

  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong

Om mig

Jag har en passion för att laga och äta mat. Mitt matlagningsprogram är annorlunda eftersom jag lär ut evangeliet och matlagning i familjen, vilket är viktigt. I köket lär vi oss enighet, skapar traditioner och visar kärlek. Vi hjälper varandra, vi tackar och vi delar med våra barn. Det har mina föräldrar lärt mig, och det har jag lärt mina barn från det de var små. Med hjälp av recept, kurser och workshops lär jag systrar och kvinnor att utvecklas när det gäller oberoende i hemmet. Det är inte lätt för kvinnor som har problem i livet, hemma, på arbetet och med barnen, men det går. Varje morgon stiger jag upp och ber som inledning på en ny, härlig dag. Jag ler och är glad, så det blir lätt. Jag har mycket att göra med mitt arbete som mor till tre små barn. De är det viktigaste i mitt liv. Min underbare man är min styrka. Vi gör programmet som ett par och hjälper varandra som familj. Jag försöker uppnå mina mål i livet och göra mitt bästa. Jag är den enda kvinnan i programmet som är medlem, och jag försöker alltid hjälpa andra. Men jag vet att jag undervisar om evangeliet och är ett exempel för mig själv och för andra.

Varför jag är mormon

Mina föräldrar lät mig växa upp inom kyrkan. Jag är mormon. Jag lärde mig saker som tonåring, jag har mognat och jag har mina egna normer. Av egen erfarenhet vet jag att Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga är den sanna kyrkan. Jag har bett för att förstå det, och jag har fått mitt svar. Varje dag bekräftas det genom det jag får och mina tillfällen att utvecklas. Jag vet att jag är en Guds dotter, att han finns, att han gav mig Jesus som min Frälsare och att bara jag avgör om jag ska följa honom eller inte. Han har besvarat mina böner. Jag har i mitt liv lärt mig förstå att vi måste se det positiva i våra prövningar för att bli bättre människor. Så med evangeliet är det ännu lättare att övervinna livets svårigheter. Det är det som evangeliet har lärt mig i mitt dagliga liv. Jag ser det i mina barn när jag lär dem evangeliet och när de ber en bön och tackar och ber om något som de barn de är. Därför vet jag utan tvivel att det är sant, för jag ser det i mitt eget liv och i familjens liv. Det gör oss starkare.

Hur jag lever min tro

Jag lever min tro genom att tjäna, så som Mästaren lärde. Jag minns när jag satte upp som mål att tjäna i ett pensionärshem. Jag bjöd dem på julmiddag, tog med mig presenter och gav av min tid och läste för dem eller bara lyssnade på dem när de berättade. Det var en unik upplevelse. Jag lärde mig mycket och hjälpte tillsammans med kyrkans ungdomar. I mitt TV-program tillämpar jag det jag lärt mig om matförvaring och hushåll så att jag kan möta svåra tider med en positiv inställning och lyckas med det jag gör. Varje dag lever jag efter min tro som person och med min familj för att bli bättre. Jag är inte fullkomlig, men jag försöker bli bättre på att hjälpa dem som behöver det mest. Jag älskar att hjälpa andra och lära ut det lilla jag kan. Ett recept är som tro. I evangeliet behövs olika ingredienser för att maten ska bli perfekt. Det är likadant med tro, evangeliet, kärlek, familjen, karisma och att vara ett föredöme. Genom att hjälpa vår nästa med de här och andra saker, kan vi laga den bästa maten. Vi har alla ingredienser i köket, men vi vet inte hur man använder dem rätt för att laga en viss rätt. Likaså måste vi tillämpa de här ingredienserna i våra dagliga liv för att ge smak åt maten och våra dagliga liv. Evangeliet lär oss detta och mer, så låt oss alla tillämpa det på vår tro.