mormon.org Världsomfattande
Kody: Dr. Who, Altoids, Fysik, missionärer, Sverige, Skellefteå, Mormon.

Hej, jag heter Kody

Om mig

Så jag har ingen aning vad jag skulle säga om mitt själv. Jag tycker om att läsa så mycket som möjlig (min familj säger FÖR mycket), särskilt klassisk engelska böker. Jag också kan vara lite extrem då och då, liksom när jag göra såker som fallskärmshoppning, dykning, eller cliff hoppning. Jag tror under dem tid är min familj lite mer okej med hur mycket jag läsa. Men det som jag tycker om bäst är att lära mig mer om allt jag kan. Frän fysik till ekonomi till psykologi till popkulturen: det är lättare att lista på det som jag vill inte lära mig mer om än dem såker som jag vill lära mig mer om! Men mer än någonting annat, jag gillar att lära mig mer om Jesus Kristus och hans evangelium. När jag tänke på hur mycket Han har gjört för mej, känner jag att det är så viktigt att jag sträva mer att vara mer som Honom. Denna är inte bara en känsla som jag har vuxit upp med; det här är någonting som jag verkligen har lärt mig om. Genom att studera och be till Gud, jag har fått den svar som manniskör söker efter, och jag vet att Jesus Kristus lever, och att Han är min frälsare.

Varför jag är mormon

Jag ska svara den här fråga som jag skulle om nån frågade mig varför jag tro på gravitation eller varför jag tro att det är viktigt att äta: det är eftersom jag vet det är sant, och jag har sett effekterna av det i min liv. När jag har gått genom svårt tider i min liv, jag har fått den hjälp som jag behovd från Gud. Ibland jag tycker att jag är en ganska smart man, och att jag kan klara av min egen problem; men, när någonting kommer som är för stora för mig, jag har lärt mig att följa det som det står i Ordspråksboken 3:5-6: Förtrösta på Herren av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd. Räkna med honom på alla dina vägar, så skall han göra dina stigar jämna. Vidare (och kanske även mer viktigt), jag har bett till Gud om det här, och jag har fått ett svar; och Han har sagt till mig att denna kyrka är hans kyrka på jorden. Det var inte en fysisk röst, men det var som så verklig liksom om det var. Jag känna i min hjärta att det är sant, och fortsätta att fråga Gud om det är så. Och vet du vad? Jag fortfarande få den samma svar: det här är min kyrka.

Hur jag lever min tro

Just nu jag lever min tro genom att tjäna som en missionär i Sverige. Jag undervisa folk om Gud och hans plan för oss, och hjälpa manniskör veta att Gud lever, och att vi alla kan få forlåtelse för våra synder. Jag också lever min tro genom hur jag handla mot andra. Som en Kristi lärjunge, den bästa väg for mej att undervisa är att verkligen göra det som jag prata om. Jag är inte fullkomlig, det är självklart. Men jag försöker att förstå det som Herren har befallt mig att göra, och när jag göra fel, jag sträva att omvända mig så att en dag jag kan bli det som Herren vill jag bli.