mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Christopher

  • Christopher Fairbank
  • Christopher Fairbank
  • Christopher Fairbank
  • Christopher Fairbank
  • Christopher Fairbank
  • Christopher Fairbank
  • Christopher Fairbank
  • Christopher Fairbank

Om mig

Jag är professionell balettdansör och balettmästare. Jag undervisar unga blivande dansare i balett. Jag är professionell gästdansare i andra professionella balettsällskap runt om i landet och i världen. Jag är gift med en vacker, stark kvinna, och vi har två vackra barn här med oss och ett som redan har tagit sig hem till vår himmelske Fader. Det är verkligen en välsignelse att ha Jesu Kristi evangelium i mitt liv, speciellt som jag förlorat ett barn. Jag vet att jag kommer att träffa honom igen.

Varför jag är mormon

Jag växte upp i kyrkan med fina, trofasta föräldrar. Jag gled iväg från kyrkan under en kort period. Mitt vittnesbörd var fortfarande bräckligt och jag tänkte att livet skulle vara bättre utan religion. Jag insåg snart att utan Guds närvaro i mitt liv, kändes livet innehållslöst och jag kände en saknad och en desperat önskan efter något mer. En söndag kände jag plötsligt för att återvända till kyrkan och jag välkomnades med öppna, kärleksfulla armar – inte bara av mina föräldrar utan av så gott som hela församlingen. Vilken härlig återkomst. Jag kunde gå ut som missionär och fick på så sätt ett ännu starkare vittnesbörd. Nu har jag ett orubbligt vittnesbörd. Jag vet att evangeliet har varit till välsignelse i mitt liv. Jag har ett starkt vittnesbörd om att Jesu Kristi evangelium är för alla som är villiga att ta på sig Kristi namn som sin personlige Frälsare. Evangeliet är sant, och jag tvivlar inte det minsta på det.

Hur jag lever min tro

Varje dag hela året uppträder mina elever och jag runt om i samhället på barnsjukhus och barnhem. Jag tycker verkligen om att få bidra med något och dela med mig av dansens gåva till dem som kanske annars inte hade fått chansen att njuta av den. Jag har fått den fina möjligheten att arbeta med unga män i åldrarna 12 till 18 eller 19 under många år. Jag tycker om att besöka familjer och en av änkorna i min församling ett par gånger varje månad. Jag har nu möjligheten och välsignelsen att få tjäna med vår käre biskop. Jag strävar varenda dag efter att efterlikna Kristus i mina handlingar och i mitt umgänge med dem omkring mig.