mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Jenna

  • Jenna Jones
  • Jenna Jones
  • Jenna Jones
  • Jenna Jones
  • Jenna Jones
  • Jenna Jones
  • Jenna Jones
  • Jenna Jones

Om mig

Jag är komiker! Jag älskar att få folk att skratta, det är det roligaste jag vet. Jag tillhör en stor familj som jag faktiskt tycker är mycket roligare än mig. Därför är de en stor inspiration för mig som komiker. Under de senaste sju åren har jag blivit moster och faster till sju flickor och fyra pojkar och jag älskar dem innerligt. Jag arbetar mycket med komedin, men jag är också ofta tillsammans med vänner och familjen, jag skriver mycket i min blogg och uppdaterar ständigt mitt twitterkonto. Jag gillar också att baka (och äta) kakor.

Varför jag är mormon

Varför jag är mormon? Eftersom Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga ger mig större frid och glädje i livet än något annat. Jag är mormon eftersom jag vet att Mormons bok är sann och att den vittnar om min Frälsare Jesus Kristus. Jag är mormon eftersom jag älskar Gud. Jag döptes när jag var åtta år, men det var inte förrän jag gick på NYU som min tro verkligen prövades. När jag behövde förklara vad jag trodde på för andra förstaårselever så insåg jag att jag verkligen kände en stark önskan att veta om det jag berättade om var sant. Så jag bad till min himmelske Fader, gick i kyrkan, studerade Mormons bok och Bibeln och jag vet att Herren lyssnade på mig, att han såg att jag ansträngde mig för att få veta och därför gav mig kunskap och en känsla av att Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga är en sann kyrka. Då beslöt jag mig för att jag skulle lyda hans bud och att jag inte skulle tveka inför att berätta om hans evangelium för andra. Jag lärde mig vem jag är av att vara mormon: Jag är en Guds dotter och jag är så tacksam för att jag vet det.

Hur jag lever min tro

Jag älskar att gå till kyrkan varje söndag. Det är en underbar stund där jag kan ladda batterierna efter en lång vecka och umgås med vänner. Jag har fått möjligheten att undervisa kvinnorna jag går till kyrkan tillsammans med om olika ämnen i evangeliet en gång i månaden. Det är så härligt att få dela mina tankar med dem och att få höra deras tankar under våra samtal om olika principer i vår tro. Jag är stå-upp-komiker och jag ville skriva rena skämt som reflekterade den jag var och mitt liv, så jag skriver bara skämt som jag kan uttrycka på scenen utan att tveka. Ibland retas jag för det, men jag tror att de flesta komikerna som vet att jag är mormon respekterar mitt beslut att hålla en ren profil.