mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Vanessa Wong

  • Vanessa Wong
  • Vanessa Wong
  • Vanessa Wong
  • Vanessa Wong
  • Vanessa Wong
  • Vanessa Wong
  • Vanessa Wong
  • Vanessa Wong

Om mig

Jag bor i en av de livligaste och vackraste städerna i världen – Hongkong. Jag har ett jobb som de flesta av er. Jag tycker om att ha roligt som alla andra, och jag är den enda medlemmen i kyrkan i min familj. Jag tycker om att sjunga karaoke med mina vänner, se på teve, vandra och att hjälpa andra. Jag tjänade andra på heltid för kyrkan i arton månader. Några kanske säger: ”Du skulle ha använt den tiden till att hitta ett jobb och få in pengar i stället för att tjäna och slösa bort tiden.” Men jag valde att tjäna och hjälpa andra känna vår Frälsares kärlek. Det var en av de bästa tiderna i mitt liv.

Varför jag är mormon

Vetskapen om att jag är ett Guds barn har haft stor betydelse i mitt liv. Fastän man ibland känner sig ensam eller hjälplös, är Herren alltid där för vart och ett av sina barn. Jag fick ett vittnesbörd om profeten Joseph Smith och Mormons bok genom att lita och tro på Gud och sedan handla efter hans ord. Min vän presenterade kyrkan för mig när jag gick på college. Många vänner hade försökt lära mig om den tidigare, men min önskan att lära varade inte länge. Jag ville inte bli medlem i kyrkan på grund av mina vänner. En dag pratade jag med en vän och lyssnade på en sång som heter ”I’ve Got to Find Out Who I Am”. Jag fick en lugn och varm känsla i hjärtat och det kändes som om vi alla är en enda stor familj. Jag fick veta att det var Guds ande. Jag ville känna Anden igen efter den kvällen så jag började gå i kyrkan, be och läsa skrifterna varje dag och ställa frågor. Jag fann den ständiga fridfulla känslan och vet att den kommer från Gud. Jag vet att Jesu Kristi kyrka återställdes av en kärleksfull Gud genom en levande profet.

Hur jag lever min tro

Jag försöker vara ett föredöme i min familj genom att inte klaga så ofta och hysa omtanke om andra. Jag verkar i barnens organisation i kyrkan. Den kallas Primär. Jag planerar, närvarar vid och organiserar aktiviteter för barn för att hjälpa dem bli bättre kristna, bättre medborgare, bättre barn och framtida ledare i samhället. Jag måste säga att jag inte är den bästa läraren. Jag har ingen professionell utbildning och vet inte så mycket om hur man behandlar och undervisar barn. Jag vet bara att när jag gör mitt bästa för att tjäna och hjälpa så känns det bra och Herren ger mig det jag behöver för att göra hans vilja.