mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Alexis

  • Alexis Defranchi
  • Alexis Defranchi
  • Alexis Defranchi
  • Alexis Defranchi
  • Alexis Defranchi
  • Alexis Defranchi

Om mig

Jag är klassisk musiker! Jag studerade arkitektur på gymnasiet och under mina två år på universitetet lärde jag mig mer om detta härliga och omfattande ämne! Jag har en magisterexamen i tvärflöjt och arbetar på heltid som tenore lyrico spinto. Det betyder att jag som tenor har en kraftfull röst med hög räckvidd! Jag har sjungit solo i flera operahus i både gamla och nya världen! Jag tycker mycket om arkeologi och historia och har deltagit i seminarium som handlar om döda havsrullarna och de stora kompositörerna från 1700- och 1800-talet.

Varför jag är mormon

Mina föräldrar blev medlemmar i kyrkan när jag var bebis. Jag blev det inte eftersom vi inte döps förrän vi är åtta år och vi själva vill bli döpta och har ett vittnesbörd om sanningarna som missionärerna undervisar om – Gud, vår frälsare Jesus och återställelsen av Frälsarens kyrka i de här sista dagarna! Det är inte lite för en åttaårig pojke att förstå, men i mitt enkla barnahjärta så visste jag att det var sant! Jag förstod inte allt, men jag kände att det var sant när missionärerna lämnade efter sig en sådan underbar stämning i vårt hem. Jag kände det när vår familj gick i kyrkan varje söndag. Jag kände att det var där jag och alla andra borde vara! Mina fyra syskon gjorde också det och de har alla ett eget vittnesbörd. Under uppväxten stärktes det av våra erfarenheter och vi lärde oss allt mer. Jag vet av hela mitt hjärta att Gud lever, att Jesus är Kristus, vår Frälsare – uppstånden och förhärligad – och att han en dag kommer tillbaka. Jag hoppas att vi alla är redo och glada när han kommer! Jag vet att Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga är hans kyrka. Jag vet att Mormons bok är Guds ord, precis som Bibeln. Jag älskar att fördjupa mig i hans ord! När jag läser och begrundar dem får jag hjälp och styrka att klara av världens svårigheter. Till sist vill jag säga att jag vet och har upplevt att alla ledare som Herren har kallat till sin kyrka, från biskoparna till profeten, är inspirerade, har en ödmjuk andlig kraft, och att de är vänliga och kärleksfulla.

Hur jag lever min tro

Jag är missionsledare i församlingen och har fått i uppgift att hjälpa medlemmar och heltidsmissionärer att sprida det här underbara evangeliet till världen. Det ger mig så stor glädje att utföra en sådan mission, för det finns så många personer som saknar kärlek, sanning, vägledning, riktning och en fast grund för sig själva och sin familj. Eftersom jag vet var sanningen finns känns det så bra när jag ser hur Herrens ord, det eviga livets bröd och vatten, ger dem näring och förändrar deras liv så att de lämnar den gamla personen bakom sig och blir en ny person. Därför följer jag med missionärerna varje vecka för att berätta om Kristi evangelium och hjälper medlemmarna att också göra det och berätta om det för sina vänner.