mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Henriette

  • Henriette Lersch
  • Henriette Lersch
  • Henriette Lersch
  • Henriette Lersch
  • Henriette Lersch
  • Henriette Lersch
  • Henriette Lersch
  • Henriette Lersch

Om mig

Jag föddes i Tyskland och växte upp i Wien i Österrike. Mina föräldrar älskar konst och musik och det ledde till att jag lärde mig om fiolbyggande. Jag har gillat det ända sedan jag började med det som 20-åring. Fiolbyggandet förde mig till Italien, Tyskland, Nederländerna och New York. Jag har två roliga systersöner och en bedårande systerdotter och jag gillar att bygga upp mitt rykte som den bästa mostern … Jag gillar att lyssna till konserter, att fotvandra, cykla i Wien, vara med familj och vänner, och jag älskar att hänga på Wiens caféer och bara koppla av eller filosofera i timmar.

Varför jag är mormon

När mina föräldrar döptes tog de intryck av att medlemmarna verkligen försökte leva upp till sin tro. Det gör mina föräldrar också. Evangeliet betydde mycket för familjen. Det var verkligt för oss och gav oss mycket styrka. När jag skulle fylla åtta år frågade pappa mig om jag ville döpas och det förvånade mig. Jag hade alltid tyckt att det var bra att bli döpt och kände min himmelske Faders inflytande och hur evangeliet verkade i mitt liv. Naturligtvis ville jag bli döpt. Början av tonåren fylldes av många andliga känslor och upplevelser, men den tiden följdes av en kritisk och ganska skeptisk period. Jag var 20 år när jag åter bestämde mig för att jag ville ha evangeliet i mitt liv. Jag tror på Jesu Kristi försoning. Evangeliet hjälper mig fokusera på det som är viktigast i livet och att inte släppa det ur sikte.

Hur jag lever min tro

Jag arbetar inom barnverksamheten i min församling. Med hjälp av andra medlemmar samordnar vi söndagens möten för barnen. Vi försöker skapa en miljö där barnen kan lära sig om sin relation till Gud och Guds relation till dem. Barnen får också ansvar för mindre uppgifter, och det hjälper dem att utveckla sin förmåga och få en starkare självkänsla. Jag försöker hjälpa barnen känna att vår himmelske Fader och Jesus Kristus lever, att de finns och att de bryr sig om vad barnen gör och älskar dem. Under mina workshops organiserar jag konserter och utställningar. Där får grannar och vänner möjlighet att visa upp och njuta av sina talanger i en vänlig och kostnadsfri miljö. Jag försöker ingjuta lite färg och själ i min omgivning och samtidigt ge dem som bor där möjlighet att lära känna varandra bättre.