mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter Stan

  • Stan Checketts
  • Stan Checketts
  • Stan Checketts
  • Stan Checketts
  • Stan Checketts
  • Stan Checketts
  • Stan Checketts
  • Stan Checketts

Om mig

Jag tror på att ha samma fokus på fritiden som i arbetslivet. Jag har skapat och byggt många attraktioner och de finns i dag i de flesta större nöjesparkerna världen runt. Jag har älskat att bygga och skapa saker sedan jag var ung. Jag byggde trädhus, gungor och spännande nöjen med rep som hängde från ladan åt mina vänner. Det är en bra dag när jag får någon att le. När jag inte arbetar älskar jag att åka snöskoter. Inget kan jämföras med hur härligt det känns att åka ner för ett berg i en fart man knappt kunde drömma om för några år sedan. Det är alltid så otroligt vackert i bergen – de snötäckta träden, kristallerna som glänser i snön och den klarblå himlen. Och när man åker snöskoter finns det inga körfält, inget damm och inga insekter, bara ren och frisk luft! Under sommaren gillar min hustru och jag att åka motorcykel och har åkt nära 5000 mil på vår Honda Goldwing. Jag tycker bäst om att åka längs bergsvägarna, lukten av naturen man passerar och den friska vinden som träffar en i ansiktet. Min hustru och jag har nio barn mellan oss, plus två till som vi adopterade in i familjen ett tag senare och som vi räknar som våra egna. Vi har också 23 barnbarn som vi avgudar. Vi tycker om att göra saker tillsammans som familj. Vi firar helgdagar ihop och några favoriter är att leta påskägg, julfesten och naturligtvis tacksägelsedagen. Vi har fått möjlighet att resa till många platser tillsammans och njuter av att uppleva nya platser och människor.

Varför jag är mormon

Jag tror helhjärtat på Jesus Kristus och på den Helige Anden och på Jesu Kristi försoning. Jag vet vilken underbar välsignelse det är att tro på vår Herre och Frälsare Jesus Kristus och på hans försoningsoffer. Under omvändelseprocessen fick jag större uppskattning för livet och alla underbara saker som det erbjuder oss. Jag tror på Mormons bok, för den vittnar verkligen om Jesus Kristus innan hans födelse, under hans liv här på jorden och efter hans uppståndelse. Det är de största anledningarna till att jag är mormon, men det finns många andra också. Det har gett mig stor frid, glädje, lycka och framgång i livet.

Personliga berättelser

Hur har den Helige Anden hjälpt dig?

Jag tror verkligen att den Helige Anden har hjälpt mig varje dag sedan jag beslutade mig för att omvända mig. När jag har gjort mitt bästa för att följa hans maningar har jag välsignats på oräkneliga sätt i mina uppfinningar, i mina arbetsrelationer och i mitt äktenskap och min familj, i mina relationer till mina söner, döttrar och barnbarn. Jag har ett starkt vittnesbörd om att den Helige Anden är en viktig resurs i mitt liv.

Hur jag lever min tro

Jag är en av ledarna i min församling, som består av ensamstående unga män och kvinnor i 18–30-årsåldern. Vi har mycket roligt ihop, men hinner också lära oss om Kristus och hans lära. Jag hjälper till att planera roliga och bra aktiviteter där de kan lära känna varandra bättre och skapa nya vänner. Jag har också fått många goda vänner genom att umgås med dem.