mormon.org Världsomfattande

Hej, jag heter 玉屋 晃生 (Tamaya Kosei)

  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya

Om mig

För närvarande bor jag i Uji i Kyoto, nära världsarven Byodointemplet och helgedomen Ujigami. Och i Uji utspelade sig Genji monogatari, som skrevs av Shikibu Murasaki, den första kända romanförfattarinnan. För närvarande arbetar jag skapande som keramiker, omgiven av de fyra årstidernas skönhet. Jag har undervisat keramik i Thailand på Chulalongkornuniversitetet och i USA på Brigham Young-universitetet. För närvarande undervisar jag personer med funktionsnedsättningar, i keramik i min keramikverkstad hemma, för att hjälpa dem bli oberoende. Jag har keramikutställningar på många platser där jag undervisar och också berörs av de många människor jag möter. Jag gillar att idrotta, läsa, besöka konstutställningar, resa för nöjes skull och laga mat. De mest tillfredsställande stunderna för mig är dem jag tillbringar med min familj.

Varför jag är mormon

Gamla testamentet, Predikaren 3:11: ”Allt har han gjort skönt i sin tid. Också evigheten har han lagt i människornas hjärtan. Ändå kan de inte förstå Guds verk, från begynnelsen till änden”. Jag läser skrifterna och ber själv och med min familj varje dag, och på söndagar besöker jag kyrkan för att tillbe och för att tjäna andra. Allting är Guds vilja – de roliga stunderna, de svåra stunderna, goda tider och dåliga tider. Och alla tider är vackra. President Monson, den levande profeten i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga, har sagt: ”Sök himmelsk vägledning en dag i taget. Livet som helhet är svårt. En bit i taget är enkelt. Vi kan alla vara trofasta en dag – och så en till och en till efter den – tills vi levt en livstid med Andens ledning, ett liv nära Herren, ett liv av goda gärningar och rättfärdighet.”

Hur jag lever min tro

Ett av mina favoritordspråk lyder: ”Möten [med andra] gör livet rikt, och avsked gör livet meningsfullt.” Som medlem i Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga har jag fått kontakt med många människor. Fortfarande möter jag många olika sorters människor Ju fler tillfällen det finns att värdesätta och stötta varandra, desto rikare och mer meningsfullt blir vårt liv. När jag strävar efter att lära mig om och införliva Jesu Kristi evangelium i mitt liv, känner jag verkligen att jag lever.