mormon.org Världsomfattande

Vilka välsignelser har du fått tack vare din tro på Jesus Kristus?

  • To many for me to write down. But I think most importantly for me it made me closer to my family, and helped me fight depressions. I am a man who loves to smile nowadays. Visa mer

  • Frid och klarhet. Jag har bevittnat många av Guds under av helande i andras liv. Visa mer

  • Jag tror på Jesus Kristus, att han tack vare sitt liv och sin försoning erbjuder mig ett rikare liv i den här världen och evigt liv i den kommande världen, där jag behövs och får tjäna och där min glädje mognar och mångfaldigas. Tron på de här sanningarna och min kunskap om det lidande han genomled för min och din skull under försoningen motiverar mig, trots att jag inte helt förstår den, att göra gott, bli bättre, delta i hans arbete genom att älska och tjäna andra efter bästa förmåga och att göra min del för att ge alla möjligheten att ta emot återlösningen han erbjuder. Den tron får mig att vilja vara en bättre make och far, en bättre vän. Jag behöver bli mycket bättre på allt detta, men jag litar på hans nåd och kraft och på hans godhet och hans förtroende för mig. Visa mer

  • Min tro har burit mig genom personliga prövningar, som när jag förlorade min bror i en bilolycka. Eftersom jag tror på eviga familjer, känner jag ingen förtvivlan. Jag har fått frid och vet att även om jag inte förstår orsaken till allting så är jag älskad och jag får träffa honom igen. Visa mer

  • Min tro har gett mig de största välsignelserna i mitt liv: att jag vet att Gud lever och att han älskar mig. Jag upptäckte det när jag fick veta att jag hade en ovanlig sorts cancer. Det var ett svårt slag eftersom jag var en mycket lycklig person som sällan hade hälsoproblem. Jag trodde aldrig att jag skulle få cancer! Det är en chockerande diagnos. Jag tror att min tro var en gåva när jag väntade på resultatet av en undersökning. Istället för att känna mig svag så kände jag mig mycket stark och jag kom mycket närmare min familj och andra. Vår tro gjorde att vi sökte efter en styrka som finns inom oss, men som man inte vet att man har. Under den tiden kände jag hur mycket Kristus älskade mig och det fick mig att växa. Jag tror att det finns saker som vi inte förstår i dag, men som en dag kommer att vara tydliga och klara och att vi då kommer att tacka Gud för det vi får uppleva. Visa mer

  • Min tro ger mig hopp för jag vet att de misstag jag gör i livet kan bli förlåtna och bortglömda. Min tro hjälper mig även bli en bättre människa med större tålamod och mer kärlek för mig själv och mina medmänniskor! Visa mer

  • Jag tror på det som påsken står för. Med andra ord tror jag på att Jesus Kristus dog för att tre dagar senare vandra på jorden igen som en uppstånden varelse. Jag tror att han led och blödde för mina synder och gjorde det möjligt för mig att omvända mig (och göra mitt bästa för att rätta till mina misstag). Om jag gör detta har jag genom hans nåd möjlighet att, inte bara själv utan med min familj, få evigt liv. Jag vet också att jag och mina kära är i hans händer. Jag vet han älskar mig och även om något oönskat inträffar så är det ok. Allt kommer att ordna sig till slut genom Guds nåd så länge jag har tro och försöker göra så gott jag kan. Av denna anledning är påsken min favoritdag under hela året. Den kunskapen gör mig mycket lycklig även under omständigheter som kanske inte är vad jag hoppats på. Visa mer

  • Den tro och kunskapen jag har om att Jesus Kristus är vår Frälsare ger mitt liv en mening. Att veta att han tog på sig mina och dina fel, brister, svagheter och synder och led och dog för dessa - för att du och jag ska kunna få möjlighet att omvända oss från dessa fel och återvända till Gud - ger mig en otrolig frid, trygghet och glädje! Detta gör att jag i stunder av sorg kan känna glädje, i stunder av smärta känna mig hel, i stunder av hopplösa fall ändå känna hopp. Det gör mig LYCKLIG! Han var och är ett perfekt exempel för oss hur vi bör vara och jag vet att då vi följer detta exempel så kan vi känna en enorm glädje i våra liv. Vi kan känna oss upplyfta, fulla av hopp och glädje. Jag förstår ärligt inte helt och hållet hur detta går till, men det gör det! Jag var inte där när Jesus Kristus föddes, jag såg inte stjärnan, jag var inte med då Han vid 12 års ålder undervisade i templet, jag var inte där när Han utförde mirakel och helade sjuka, jag var inte där när Han led och dog för dig och mig, jag var inte där när Han uppstod på den tredje dagen och jag har inte sett Honom eller en ängel uppenbara sig för mig. Så hur kan jag veta? Jag har inte varit där vid dessa tillfällen, MEN, jag har gått till Jesu Kristi kyrka, jag har bett till Gud i Jesu Kristi namn, jag har läst och studerat Mormons bok och Bibeln, jag har sett mirakel hända då Hans prästadöme har använts, jag har sett människor gå från att ha smärta, sorg, hopplöshet och mörker till att ha frid, glädje, hopp och ljus då de har tro på Honom. Vid alla dessa tillfällen har jag känt glädje, lycka, frid, hopp, trygghet och ljus. Jag vet att det är den Helige Anden som har vittnat för mig om att detta är sant och att Jesus är Kristus, vår Frälsare. Dessa känslor kommer gång på gång och jag kan inte förneka dem. DÄRFÖR kan jag veta att detta är sant och att Jesus Kristus är Guds son och världens Frälsare. Att ha denna kunskap är underbart och jag vet inte vad jag skulle gjort utan den! Visa mer

Inga resultat