mormon.org Hele verden

Hvilke velsignelser kan du motta ved å lese Mormons bok og Bibelen og annen hellig skrift?

Offisielt svar

Når du studerer Skriftene, vil du komme nærmere Gud og bli bedre i stand til å leve rettskaffent. Skriftene vil gi deg mer glede, håp og forståelse av Guds plan og din plass i denne planen.

Jesus Kristus innbyr deg til å “nyte" hans ord (Mormons bok, 2 Nephi 32:3). Dette vil si mer enn tilfeldig lesning av Skriftene. Det vil si å studere dem, grunne på dem, sammenligne vers, lære skriftsteder utenat, verdsette dem og glede seg over dem.

Når du nyter Skriftene og ber Gud om forståelse, vil Den hellige ånd la deg få vite at de er sanne (se Mormons bok, Moroni 10:4,5). Du vil komme nærmere Gud. Din tro på og kjærlighet til Jesus Kristus vil øke. Det samme vil ditt ønske om å gjøre godt og være som ham.

  • Det er så lett å bli opphengt i klatrementaliteten i livet, og noen ganger forsømme det som virkelig gir oss velsignelser. Denne lille artikkelen har hjulpet meg mye med mine prioriteringer. MOBILTELEFONEN OG SKRIFTENE Jeg lurer på hva som ville skje hvis vi behandlet Skriftene slik vi behandler mobiltelefonen. Hva om vi bar dem med oss i lommen eller vesken? Hva om vi snudde for å hente dem når vi hadde glemt dem? Hva om vi bladde gjennom dem flere ganger om dagen? Hva om vi brukte dem i en time eller mer hver dag? Hva om vi brukte dem til å motta meldinger? Hva om vi behandlet dem som om vi ikke kunne leve uten dem? Hva om vi ga dem til andre barn som gaver? Hva om vi brukte dem ute på reise? Hva om vi brukte dem i en nødssituasjon? Kanskje du vil tenke: “Hvor er Skriftene mine?” I motsetning til mobiltelefonen: Ett abonnement passer alle. Ubegrenset bruk. Ingen roaming-kostnader. Du har alltid dekning. Du kan bruke dem i fjellet og i en tunnel. De er gratis og uten skjulte kostnader, OG du trenger aldri bekymre deg for å bli frakoblet, for KRISTUS har allerede betalt regningen! Vis flere

Ingen resultater