mormon.org Hele verden
Sam Garrard: løping, biokjemi, BYU, misjonær, ung voksen, sanger, Mormon.

Hei, jeg heter Sam Garrard

Om meg

Jeg er amerikaner, men tilknytningen min til Norge kom da jeg virket som misjonær for Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, fra 2013-2015. Reisen min var utrolig flott og ga meg stor respekt for det norske folket og den norske kulturen. Selv om jeg har vært i USA i over ett år nå, kjøper jeg fortsatt Freia Melkesjokolade fra den lokale butikken, følger meg på 17.mai feiringer, og leser de norske nyhetene. Uansett hva som skjer, kommer jeg aldri til å glemme Norge! Mine nåværende eventyrer innbefatter å studere biokjemi, lære spansk og delta i lokale konkurranseløp. Jeg er også veldig glad i å synge og lære mer om andre kulturer!

Hvorfor jeg er mormon

Jeg er mormon fordi det styrker min tro på Jesus Kristus, at han elsker oss, har en plan for oss og kan hjelpe til å løse mange av verdens problemer idag. Det at denne kirken har en levende profet er betydningsfylt til meg. Jeg mener at hans veiledning er inspirert og vet at den har hjulpet meg på mange anledninger til å ta riktige valg. Jeg er også en stor fan av Mormons bok og dens budskap om Kristus.

Hvorfor/Hvordan kan du dele evangeliet med vennene dine?

Dette--det er noe vanskelig. For nordmenn kan tro eller kirke være et tøft emne, men det beste jeg har lært, er å være et godt eksempel. Når de som omgås med deg, ser hvor lykkelig du er ved å holde Guds bud, vil de være interessert i å snakke med deg om det. Noe som også har hjulpet meg med å dele evangliet er å bare begynne, med en enkelt invitasjon sånn som å delta på en av Kirkens aktiviteter eller kikke på Kirkens nettside. Selv om vi ikke kan (eller vil) tvinge andre til å lære mer, er det viktigste, bare å invitere.

Hvordan jeg etterlever min tro

Jeg fokuserer på Frelserens bud til å elske andre som oss selv, og prøver å finne måter å tjene andre på hver dag. Min nåværende oppgave i Kirken er å lede møtene for unge menn på min alder, og organisere aktiviteter sånn som idrett, grilling og tjenesteprosjekter. Min menighet består kun av unge enslige voksne, og derfor er det fantastisk morsomt å planlegge aktiviteter sammen.