mormon.org Hele verden

Hvordan jeg etterlever min tro

  • En av de største velsignelsene i livet mitt har vært å gjøre tjeneste for andre. Det er en tilfredsstillelse som kommer med tjeneste for andre som bringer deg nærmere vår Frelser Jesus Kristus. Når vi deltar på Kirkens møter på søndag, har jeg som lærer hatt mulighet til å arbeide med ungdommene, så vel som de voksne, og mange andre kall. Det som er så flott er at vi alle prøver å forbedre vårt liv, og hjelpe andre. Det viktige er at vi lærer fra Skriftene og prøver å leve vårt liv slik Jesus Kristus vil at vi skal leve. Vis flere

  • Jeg etterlever min tro én dag om gangen, og jeg lar den synes. Jeg er en åpen bok, og filtrerer hele livet gjennom det jeg tror på. Hvis det er godt og oppbyggende, gjør jeg det. Hvis det er ødeleggende og trekker meg eller menneskene rundt meg ned, gjør jeg det ikke. Dette kommer av prinsippene i Jesu Kristi evangelium, og har gjort stor forskjell i livet mitt! Vis flere

  • Jeg prøver alltid å dele evangeliet med venner og bekjente. Jeg vil gjerne at alle skal få nyte velsignelsene som jeg mottar i mitt liv, som blir veiledet av evangeliet. Vis flere

  • Jeg ble kjent med Kirken da jeg var 12 år gammel, gjennom mine eldre søsken, som presenterte meg for misjonærene. De underviste meg i evangeliet og spurte om jeg ville be for å finne ut om det de underviste meg, var sant, og jeg ba. Da jeg var 12 år, fant jeg ut at budskapet var sant, at Mormons bok var Guds ord, og jeg bestemte meg for å bli døpt. Det har vært veldig spesielt, alle disse årene i Kirken. Jeg deltok i Seminar og i Institutt, som er studieprogrammer der evangeliet blir undervist. Jeg var også misjonær i det vakre landet Bolivia. Jeg har hatt forskjellige oppgaver og kall i Kirken, et av dem jeg har likt best, er å stå til tjeneste sammen med unge menneskeer som meg selv i Kirken. Gjennom evangeliet har jeg sett hvordan mitt liv har blitt endret og forbedret. Jeg har også sett forandringen i mange mennesker etter hvert som de anvender prinsippene i evangeliet. Jeg føler meg veldig nær til Gud og hans sønn Jesus Kristus. Jeg elsker dem, og jeg er sikker på at de elsker meg også. Jeg har et vitnesbyrd om dette evangeliet, og jeg vet av hele mitt hjerte at det er sant, at Jesus Kristus virkelig lever, er oppstått og udødelig. Jeg elsker dette evangeliet og dets læresetninger. Vis flere

  • Jeg utøver tro ved å holde daglig bønn, personlig og i familien. Jeg lærer barna kjærlighet og medfølelse, og andre av Jesu Kristi egenskaper. Jeg prøver å behandle min neste slik jeg tror Frelseren ville gjort. Jeg deltar på Kirkens møter på søndag, og underviser barn i alderen 3-12, noe som hjelper meg å lære evangeliet og forstå det bedre. Vis flere

  • Jeg tror Gud ofte gir oss erfaringer som forandrer og underviser oss slik at vi blir i stand til å hjelpe og løfte andre. Min mann er barnetannlege med en lidenskap for å hjelpe barn med spesielle behov og, på grunn av våre erfaringer med et eget barn med spesielle behov, har jeg et sterkt ønske om å hjelpe andre foreldre som opplever lignende utfordringer. Vi har nylig ledet en rekke arrangementer for foreldre kalt “Se mulighetene”, med mål om å hjelpe oss å fokusere på barnas muligheter istedenfor å henge oss opp i oppførselen deres og andre utfordringer som noen ganger kan distrahere oss fra det vi vet at de kan bli. Vi finner det vi ser etter, så hvis vi ser etter det beste i barna, vil vi finne det og dermed behandle dem annerledes. Jeg har også startet en blogg kalt “Små seire, store mirakler” for å minne meg på å fokusere på de små tingene som jeg ellers lett kan overse, men som er mirakler jeg må være takknemlig for. Det har vært en øvelse i sårbarhet fordi det er en blogg hvor jeg blottlegger følelsene mine, og jeg foretrekker “superkvinnen som har alt på stell”, som jeg pleide å være. Vis flere

  • Hver uke står vi opp tidlig som familie på søndag for å gå til kirken, der vi fornyer de paktene vi inngikk den dagen vi ble døpt. Det er fantastisk å vite at våre gifte barn, Andrea og Francisco, gjør det samme med sine barn der de bor og er opptatt av det samme, til tross for at vi ikke ser dem så ofte. Slik er vi alltid forbundet! Allerede kl 5:00 om morgenen står Agustin (14) og Elizabeth (16) opp for å delta i religionsundervisning (Seminar) i kirkebygget 6:00 fra mandag til fredag, akkurat som deres eldre søsken gjorde da de var på den alderen. Etter det går de til skolen (akkurat som jeg gjorde i den alderen, og dette gjør de i fire år!!!) Du føler glede når du hører Guds evige sannheter for våre liv fra inspirerte lærere, og du får så mange svar på både bekymringer du har som ungdom og andre som angår evige spørsmål. Jeg kan ikke forestille meg hvordan livet mitt ville vært uten Kirken. Størstedelen av gleden jeg har som en datter, søster, ektefelle og mor er takket være det jeg har lært og erfart mens jeg prøver å etterleve Jesu Kristi evangelium. Vis flere

  • Jeg elsker å yte tjeneste i kirken og gjør mitt beste for å utøve mitt kall. Jeg arbeider nå med unge menn og kvinner i alderen 14-17 år. Jeg liker veldig godt å tjene og å være med på aktivitene. Jeg opplever at når jeg tjener andre glemmer jeg mine egne bekymringer og de blir lettere å bære. Vis flere

  • Jeg fokuserer på Frelserens bud til å elske andre som oss selv, og prøver å finne måter å tjene andre på hver dag. Min nåværende oppgave i Kirken er å lede møtene for unge menn på min alder, og organisere aktiviteter sånn som idrett, grilling og tjenesteprosjekter. Min menighet består kun av unge enslige voksne, og derfor er det fantastisk morsomt å planlegge aktiviteter sammen. Vis flere

  • Jeg etterlever min tro ved å tjene. Det var det Mesteren underviste. Jeg husker da jeg satte meg som mål å utføre tjeneste ved et lokalt eldresenter. Jeg laget julemiddag til dem, ga dem gaver, og ga av min tid for å lese for dem eller bare lytte mens de fortalte historier. Det var en unik opplevelse. Jeg lærte mye, og vi hjalp til sammen med Kirkens ungdom. På TV-programmet anvender jeg det jeg har lært om matvarelager og hjemkunnskap for å skape et hjem for å møte vanskelige tider med en mer positiv innstilling, slik at jeg kan lykkes. Hver dag etterlever jeg min tro som enkeltperson og sammen med familien, for å forbedre meg. Jeg er ikke fullkommen, men jeg prøver å forbedre de tingene jeg gjør for å hjelpe dem som trenger det mest. Jeg elsker å hjelpe andre og undervise det lille jeg vet. En oppskrift er som tro. I evangeliet trengs det forskjellige ingredienser for å gjøre maten perfekt. Det samme gjelder tro, evangeliet, kjærlighet, familie, utstråling og å være et eksempel. Ved å hjelpe våre medmennesker med disse og mange andre ting, vil vi kunne lage god mat. Vi har alle ingrediensene på kjøkkenet, men vi vet ikke hvordan vi kan bruke dem på riktig måte for å lage en spesiell rett. Likeledes må vi anvende disse ingrediensene i hverdagen for å smaksette vår mat og vårt liv. Evangeliet lærer oss dette og mer, så la oss anvende alt dette på vår tro. Vis flere

Ingen resultater