mormon.org Hele verden

Hei, jeg heter Grant

  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler
  • Grant Kohler

Om meg

Jeg er tredjegenerasjons melkebonde. Som ung mann elsket jeg gården, så vel som å arbeide sammen med mine foreldre og åtte søsken. Jeg hadde et ønske om å oppdra mine barn på samme måte som jeg selv ble oppdratt. Jeg ble uteksaminert fra universitetet, og dro tilbake til gården. Jeg møtte kjæresten min det andre året på universitetet, og jeg giftet meg med henne. Vi begynte vårt familieliv, og ble velsignet med en sønn og fire døtre. Vi har hatt stor glede av å få være en del av livet deres, og nå gleder vi oss over barnebarna. Jeg tror at hardt arbeide, og å arbeide sammen, har gitt barna og barnebarna våre respekt for familien og livet. Jeg ble med i redningstjenesten, fikk mitt EMT-sertifikat, og ble med i den frivillige ambulansetjenesten i kommunen. Å hjelpe mennesker og gjøre en forskjell i livet deres, har gitt meg mye glede.

Hvorfor jeg er mormon

Jeg ble oppdratt i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. Jeg har alltid likt hvordan Kirken legger vekt på familien. Vi dro til kirken som familie, og vil hadde familiens hjemmeaften hver mandag kveld. Lære mer fra Skriftene om Jesus Kristus, hans liv og lære. Å vokse opp på en gård ga oss mulighet til å arbeide sammen, og det har ført oss nærmere hverandre. Etter å ha flyttet hjemmefra, ville jeg dra på misjon, men jeg trengte å vite for meg selv at Kirken var sann. Jeg lærte selv gjennom mye studium og bønn, at hver enkelt av oss kan få vite for oss selv. Jeg vet at Jesus Kristus lever, at han er glad i meg og at vi kan komme tilbake for å bo sammen men ham som familier.

Hvordan jeg etterlever min tro

En av de største velsignelsene i livet mitt har vært å gjøre tjeneste for andre. Det er en tilfredsstillelse som kommer med tjeneste for andre som bringer deg nærmere vår Frelser Jesus Kristus. Når vi deltar på Kirkens møter på søndag, har jeg som lærer hatt mulighet til å arbeide med ungdommene, så vel som de voksne, og mange andre kall. Det som er så flott er at vi alle prøver å forbedre vårt liv, og hjelpe andre. Det viktige er at vi lærer fra Skriftene og prøver å leve vårt liv slik Jesus Kristus vil at vi skal leve.