mormon.org Hele verden

Hei, jeg heter Angie Pamela Wong Diaz

  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong

Om meg

Jeg er lidenskapelig opptatt av matlaging og spising. Matlagingsprogrammet mitt er annerledes fordi jeg underviser i evangeliet og matlaging som familie, noe som er viktig. På kjøkkenet lærer vi samhold, skaper tradisjoner og viser kjærlighet. Vi hjelper hverandre, vi takker og deler med våre barn. Det er det mor og far har lært meg, og det er det jeg har undervist mine barn fra de var små. Ved hjelp av oppskrifter, kurs og arbeidsgrupper underviser jeg søstre og damer om hvordan de kan utvikle seg med selvtillit i hjemmet. Det er ikke lett for kvinner som har problemer i livet, et hjem, arbeid og barn, men det er mulig. Hver dag står jeg opp om morgenen og ber for å innlede en ny og vakker dag. Jeg smiler og er glad, slik at det vil være lett. Jeg har det svært travelt med arbeidet mitt som mor til tre små barn. De er min prioritet i livet. Min fantastiske mann er min støtte. Vi lager programmet som ektepar, og hjelper hverandre som familie. Jeg prøver å nå mine mål i livet og gjøre mitt aller beste. Den eneste kvinnen i kanalen som arbeider på programmet, er et rettferdig og enkeltstående medlem, og jeg prøver alltid å hjelpe andre. Men jeg vet at jeg underviser i evangeliet, og jeg er et eksempel for meg selv og andre.

Hvorfor jeg er mormon

Mor og far oppdro meg i Kirken. Jeg er mormon. I dette liv har jeg lært som tenåring, jeg har blitt mer moden, og jeg har oppfylt mine egne kriterier. Av egen erfaring har jeg lært å forstå at Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige er den sanne kirke. Jeg har bedt om å kunne forstå det, og jeg har mottatt mitt svar. Hver dag bekrefter jeg det ved mine velsignelser og mine muligheter til å utvikle meg. Jeg vet at jeg er en Guds datter, at han finnes, at han ga meg Jesus som min Frelser, og at bare jeg kan bestemme om jeg vil følge ham eller ikke. Han har besvart mine bønner. Jeg har lært å forstå at vi må se det positive i våre prøvelser for å forbedre oss som enkeltpersoner. Med evangeliet er det lettere å overvinne livets vanskeligheter. Det er det evangeliet har lært meg i min hverdag. Jeg ser det i barna mine når jeg underviser dem i evangeliet, og når de holder bønn og takker og ber om noe som de barna de er. Det er derfor jeg vet uten tvil at det er sant, fordi jeg ser det i mitt eget og familiens liv. Det gjør oss sterkere.

Hvordan jeg etterlever min tro

Jeg etterlever min tro ved å tjene. Det var det Mesteren underviste. Jeg husker da jeg satte meg som mål å utføre tjeneste ved et lokalt eldresenter. Jeg laget julemiddag til dem, ga dem gaver, og ga av min tid for å lese for dem eller bare lytte mens de fortalte historier. Det var en unik opplevelse. Jeg lærte mye, og vi hjalp til sammen med Kirkens ungdom. På TV-programmet anvender jeg det jeg har lært om matvarelager og hjemkunnskap for å skape et hjem for å møte vanskelige tider med en mer positiv innstilling, slik at jeg kan lykkes. Hver dag etterlever jeg min tro som enkeltperson og sammen med familien, for å forbedre meg. Jeg er ikke fullkommen, men jeg prøver å forbedre de tingene jeg gjør for å hjelpe dem som trenger det mest. Jeg elsker å hjelpe andre og undervise det lille jeg vet. En oppskrift er som tro. I evangeliet trengs det forskjellige ingredienser for å gjøre maten perfekt. Det samme gjelder tro, evangeliet, kjærlighet, familie, utstråling og å være et eksempel. Ved å hjelpe våre medmennesker med disse og mange andre ting, vil vi kunne lage god mat. Vi har alle ingrediensene på kjøkkenet, men vi vet ikke hvordan vi kan bruke dem på riktig måte for å lage en spesiell rett. Likeledes må vi anvende disse ingrediensene i hverdagen for å smaksette vår mat og vårt liv. Evangeliet lærer oss dette og mer, så la oss anvende alt dette på vår tro.