mormon.org Wereldwijd

Leg alstublieft uit wat voor rol het gebed in uw leven speelt.

  • Meer tonen

  • Als ik bid, voel ik me dicht bij mijn hemelse Vader en voel ik dat Hij mij leidt. Als er iets is dat ik geleerd heb, is het dit wel: God kent ons. Hij heeft ons lief en wil ons helpen. Tijdens mijn gebeden stel ik me vaak voor dat ik mijn problemen bij God neerleg. Dan leg ik in gedachten letterlijk alles aan zijn voeten en vraag ik Hem nederig om me te helpen. Hij heeft me nooit in de steek gelaten. Soms worden mijn gebeden niet meteen verhoord. Maar als ik geloof oefen, voel ik uiteindelijk zachte influisteringen van de Geest — dan krijg ik het antwoord waar ik naar zocht. Het gebed is een reddingslijn voor mij. Het is een van de belangrijkste aspecten van mijn geloof. Als wij vragen, zal Hij antwoorden. Daar twijfel ik niet aan. Die enorme zegen heeft God aan iedereen beloofd. Meer tonen

  • Ik communiceer met mijn hemelse Vader door te bidden. Hij luistert naar me en geeft me leiding als ik met Hem wil spreken. Ik dank Hem in mijn gebed voor alles wat Hij me gegeven heeft. Meer tonen

  • Door gebed voel ik me dichter tot God. Ik kan dan dingen vertellen die mij dwarszitten en om hulp vragen bij dingen waar ik hulp bij nodig heb. Meer tonen

  • het rol van gebed is een persoonlijke relatie met je hemelse vader te hebben en dat niet alleen je bouwt een sterke band met hem daarom ben je nooit alleen en kun je altijd bij hem terecht Meer tonen

  • Voor mij is het gebed de mogelijkheid die een mens krijgt om met God te praten. Door te communiceren met iemand anders, leer je die persoon beter kennen en schep je een band. Ik geloof dat dit ook geldt voor onze communicatie met God door te bidden — hoe meer je het doet, hoe sterker je band met God wordt. Door met God te praten over mijn gevoelens en gedachten, krijg ik de hulp die ik op dat moment van Hem verlang. Soms word je getroost, soms weet je zeker dat Hij je smeekbeden gehoord heeft, maar soms krijg je ook het gevoel dat er helemaal niemand naar je luistert. We zijn afhankelijk van zijn timing en er zijn verschillende manieren waarop het kan gebeuren, maar God zal onze gebeden altijd horen. Het gebed laat je voelen dat God aan je zijde staat en daar kun je moed uit putten. Meer tonen

  • Het gebed speelt een belangrijke rol in mijn leven. Ik bid dagelijks met mijn gezin. Op die manier richten we ons gezamenlijk tot de Heer. Door de gedachten en zorgen van ons hart in ons gebed te vermelden, wordt onze band hechter en wordt ons geloof hernieuwd dat we allemaal het enorme voordeel van een Vader in de hemel hebben die ons liefheeft en om ons geeft, ongeacht onze omstandigheden. Door te bidden weet ik weer wat echt belangrijk is en maak ik dingen mee die mij geestelijk opbouwen. Ook gaan daardoor de vensters van zegeningen uit de hemel ten behoeve van onze dierbaren open. Ik probeer de hele dag een gebed in mijn hart te hebben. Ik word er een beter mens van en kom meer voor zegeningen in aanmerking. Het is een troost om te weten dat ik enkel hoef te bidden om mijn hemelse Vader te bereiken, waar ik ook ben of wat er ook om me heen gebeurt. Ik sta er echt niet alleen voor. Meer tonen

  • Voor mij is gebed een gesprek met Hemelse Vader. Ik kan alles vertellen. En als mijn gebed niet zo perfect is als ik zou willen weet ik dat Hemelse Vader mij begrijpt en weet wat ik bedoel en wat ik voel. Gebed is voor mij ook het versterken van mijn relatie met Hemelse Vader en Jezus Christus. Ook ontvang ik vaak antwoorden op vragen die ik heb wanneer ik aan het bidden ben of ernaa als ik nog even nadenk. Ik weet dat Hemelse Vader altijd luisterd en ik voel bijna altijd zijn aanwezigheid wanneer ik bid. Meer tonen

  • Hemelse Vader is de enige persoon die mij 100% kent en weet wat ik voel. We gaan allemaal wel eens door moeilijke tijden en voelen ons soms ontmoedigd. Maar wanneer ik in gebed ga en met Hem praat alsof Hij naast mij zit dan gaan mijn zorgen weg, in mijn hart voel ik dan rust. Hij weet als enige wat het beste is voor mij en soms hoef ik alleen maar te horen of te voelen dat het goed komt. Wanneer ik voel dat hij naar mij luistert (en luisteren doet hij altijd) op dat moment krijg ik weer de kracht om door te gaan door een moeilijke tijd en weet ik dat alles ok is. Meer tonen

  • Ik heb een groot getuigenis van het gebed. Als kind sprak ik altijd met hemelse Vader en toen ik gedoopt was heb ik zijn liefde en hulp gevoeld als ik in gebed was. Tijdens beproevingen heb ik om leiding gebeden en als ik een beslissing moest nemen en ik kreeg gemoedsrust dan wist ik dat het goed was. Soms voelde ik me alleen maar na verloop van tijd zag ik dat hemelse Vader bezig was om de weg voor te bereiden zodat ik verder kon. Ik hou met mijn hele hart van hemelse Vader en Jezus Christus. Zonder Hem kan ik niet en daarom kan ik ook niet zonder gebed. Meer tonen

Geen resultaten