mormon.org Wereldwijd

Hoe zijn uw gebeden beantwoord?

  • Op heel veel verschillende manieren: een ingeving, een gevoel, een opmerking van iemand in mijn omgeving, een stem, dingen die lijken vanzelf te gaan, dingen die veel beter gaan dan ik had verwacht of ik van mezelf kan, een droom, een stem, iets of iemand die 'zomaar' op mijn pad verschijnt, dingen die gebeuren waar ik om gevraagd heb etc. etc. Meer tonen

  • Mijn gebeden zijn op veel verschillende manieren verhoord: door emotionele kracht in moeilijke situaties, sterkere bewustwording en scherper intellect tijdens examens, en fysieke bescherming in tijden van nood. Maar belangrijker is dat ik de stille verzekering van veiligheid en vrede heb gevoeld, omdat ik de raad heb opgevolgd die Jezus Christus aan allen biedt die er oprecht naar zoeken. Meer tonen

  • Door regelmatig te bidden, kan ik een "gewoon"dagelijks gesprek voeren . Daar in kan ik met mijn vragen terecht en soms direct een antwoord maar soms heeft het ook zijn tijd nodig. Wij in onze aardse tijd willen direct vaak een antwoord, maar soms is de tijd daar nog niet rijp voor en moeten wij wachten. Door met een oprecht hart te bidden, zal het antwoord vroeg of laat komen! Meer tonen

  • In moeilijke tijden, als ik leiding of vertroosting nodig had, werden mijn gebeden beantwoord. Ik krijg die antwoorden door de manier waarop ik me na mijn gebed voel: kalm, rustig, vredig, en soms gelukkig en blij. Dat is voor mij een antwoord op mijn gebed. God hoort en verhoort, niet altijd op de manier die wij willen, maar op zijn manier, de eenvoudigste en duidelijkste manier. Meer tonen

  • Door de gevoel van de Heilige Geest en door schriftstudie. Ook heeft geholpen om altijd naar kampen te gaan van de kerk. Meer tonen

  • Mijn gebeden zijn vaak beantwoord. Dat is vooral persoonlijk en moeilijk uit te leggen. Ik weet nog goed dat ik antwoord kreeg toen ik een gezinnetje stichtte. Ik voelde me enorm onder druk staan om snel volwassen te worden en een plan te maken om de kost voor hen te verdienen. Ik had geen diploma’s, indrukwekkende werkervaring of goede vooruitzichten. Ik had niet zulke goede cijfers op de middelbare school gehaald vanwege de toestanden die het hoofdletsel van mijn vader bij ons thuis teweeg hadden gebracht. Ik was invalkracht in een fabriek en had geen vaste baan. Op mijn werk las ik elke dag in de Schriften en bad ik mijn hemelse Vader om hulp. Op een dag bad ik nederig om leiding en kwam ik bij Natalie thuis. Ze had een advertentie van een school gevonden die me op de universiteit kon voorbereiden. Het was de laatste dag van de inschrijvingen en we kwamen op tijd voor het inschrijvingsgesprek. Dat was het begin van mijn huidige carrière. Ik twijfel er niet aan dat dit een duidelijk antwoord op mijn nederige gebed was. Meer tonen

  • Voordat ik lid van de kerk werd, had ik problemen met een van mijn geadopteerde kinderen. Ik bleef me maar afvragen of dit kind misschien beter af was in een gezin met twee ouders. Iets zei me dat ik naar de winkel moest. Toen ik boodschappen had gedaan en de winkel uitliep, zat het me niet lekker. Ik wilde dit kind niet opgeven. Ik wilde er zelf voor zorgen, maar ik was bang dat dit een egoïstische gedachte was. Ik vroeg me af of hij in een ander gezin niet beter af zou zijn. Ik weet nog dat ik om hulp bad en huilde, omdat ik dit kind niet aan een ander kwijt wilde. Ik keek op en zag twee zendelingen. Ze leken op twee engelen die mijn gebed verhoorden. Toen ze me aanspraken, was ik gerust en wist ik dat mijn hemelse Vader mijn gebed door hen verhoord had. De zendelingen gaven me anderhalf jaar lang les, maar gaven nooit op. Na van de ene naar de andere kerk te zijn gegaan, werd ik tenslotte lid van deze kerk. Ik wilde me niet laten dopen voordat ik zeker wist dat het goed was. Ik bad erover. Daardoor wist ik dat het zo moest zijn en dat dat de beste tijd was om dat te doen. Meer tonen

  • Mijn gebeden zijn talloze malen verhoord. Onze hemelse Vader verhoort gebeden. Ik kan me nog herinneren dat Hij er een van mij verhoorde. Ik had ernstige problemen. Ik knielde en bad specifiek voor bevrijding en mijn gebeden werden al snel verhoord. Toen kon ik terug naar mijn gezin keren. In datzelfde gebed vroeg ik om leiding om te weten wat ik moest doen. Na een paar dagen kreeg ik antwoord en kwamen de zendelingen bij me langs. Toen ik naar ze luisterde, wist ik dat mijn hemelse Vader hen gestuurd had. Ik wist zeker dat ik mormoon wilde worden. Meer tonen

  • Ik heb zelf veel vragen gehad, en door alle moeilijk heden in mijn korte leven. Heb ik doormiddel van gebed vele wonderen gezien en meegemaakt. En doordat ik niet wist wat ik zou gaan doen voor opleiding, heb ik laatst gevraagd aan mijn hemelse vader. Wat nu? en heb hem meerdere mogelijkheden laten zien welke richting ik nu zou kunnen bewandelen. Wat het mooiste was, is dat ik helemaal geen goed gevoel kreeg bij elke mogelijkheid die ik op tafel legde. En na ongeveer 1a 2 weken kreeg ik een hele andere mogellijkheid op me af gegooid. Waarna ik zelf dacht nah echt niet :) Maar op een of andere manier kreeg ik toch een gevoel dat ik het toch zou moeten na vragen. En voor leggen voor de heer. Die zelfde avond ben ik op mijn knieën gegaan en heb een super rust en warmte ervaren op het moment van vragen. Wat voor mij bevestigde dat dit het beste voor mij zal zijn. Nu heb ik alles voorbereid en mag nu vanaf 1 december de heer volgen door zijn dicipel te zijn en hem te dienen in een volltijd zending.(Suriname) Ik kan maar een ding tot u zeggen en dat is, dat ik weet dat mijn hemelse vader leeft. En dat wij hier op aarde geholpen kunnen worden door hem. En later zelfs weer bij hem terug mogen komen. Mededank aan de verzoening die hij heeft voor ons gedaan. Meer tonen

  • In feite was het een niet verhoord gebed dat mij geleerd heeft hoe gebeden verhoord worden. ... Op een avond een paar jaar geleden sprak ik een krachtig gebed uit, waarin ik zo wanhopig klonk dat ik haast zou zeggen dat het meer een bevel was. Ik was onderweg naar het rouwbezoek van een pas overleden kennis. Toen ik ernaartoe reed, rende een jong kind voor mijn auto de weg op. Door de aanrijding veranderde mijn leven, want hij stierf aan zijn verwondingen. Toen het tragische schouwspel zich op die drukke straat ontvouwde, smeekte ik God om zijn leven te sparen. Ik dacht: een mosterdzaadje, een mosterdzaadje, ik moet gewoon geloof als een mosterdzaadje hebben. Ik wist dat ik zoveel geloof had. Ik geloofde dat ik zoveel geloof had. Terwijl ik mijn hartverscheurende roep tot de hemel doorzette, werd het duidelijk dat de situatie er akelig voorstond. De hulpverleners gaven hoopgevende berichten door, maar de wanhoop was van hun gezicht af te lezen. Ik bad vuriger en smeekte sneller. Ik was het wonder toch wel waard? Ik geloofde dat God een wonder voor dit kleintje kon verrichten. Maar toen ik de traumahelikopter weg zag vliegen en omhoog keek, kwamen de woorden ‘onderwerp je’ in mijn gedachte. Nee! dacht ik. Nee! Ik smeekte nog even maar wist diep in mijn hart dat ik me aan Gods wil moest onderwerpen. Het was nog niet in me opgekomen dat het niet de wil van de Heer was dat ik zijn leven met mijn gebed zou redden. De volgende ochtend overleed hij. Nu bid ik nog steeds maar onderwerp ik me aan Gods wil. Ik ga er niet vanuit dat ik weet wat het beste is. Ik geef God geen lijst meer met dingen om te doen. Als ik bid, weet ik dat ik moet veranderen, niet Hij. Ik heb ooit horen zeggen dat ‘verhoorde gebeden geloof versterken en onverhoorde gebeden geloof vervolmaken.’ Dat geloof ik. Ik weet zeker dat ik veel mogelijkheden zal blijven krijgen om mijn geloof te oefenen. Er kwamen veel wonderen uit die tragische gebeurtenis voort, maar niet degene waar ik voor gebeden had. Ik ben erachter gekomen dat gebed wel degelijk de zegeningen ontsluit die slechts in de wacht staan om op me uitgestort te worden. Ik moet ze gewoon met mijn ogen zien! Meer tonen

Geen resultaten