mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben Luis Vance T.

  • Vance Taylor
  • Vance Taylor
  • Vance Taylor
  • Vance Taylor
  • Vance Taylor
  • Vance Taylor
  • Vance Taylor
  • Vance Taylor

Over mij

Ik ben vader en heb twee mooie kinderen. Ik kijk graag naar sport en ben nauw bij politiek betrokken. Ik kom uit het noorden van Californië, maar ik ben tien jaar geleden naar Washington D.C. verhuisd om op Capitol Hill te werken. Ik vond het interessant om een kijkje achter de schermen van de Amerikaanse politiek te nemen en ben trots dat ik eraan heb bijgedragen. Ik heb mijn mastersgraad in binnenlandse veiligheid gehaald terwijl ik voltijds werkte en een gezin stichtte. Het was niet makkelijk, maar met de hulp van mijn vrouw en mijn hemelse Vader is het gelukt. Nu zorg ik gewoon zo goed mogelijk voor mijn gezin.

Waarom ik mormoon ben

Toen ik twaalf was, kwam ik in aanraking met De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Ook al was ik jong, toch bad ik tot God en vroeg ik Hem om me bekend te maken of de beginselen en leringen die ik had geleerd waar waren. Hij liet me door de onmiskenbare bevestiging van de Heilige Geest weten dat ze waar waren. Sindsdien ben ik actief in de kerk gebleven. Hoewel het leven soms makkelijk en dan weer moeilijk is, werd ik steeds gelukkiger naargelang ik de geboden onderhield en de leringen van de Heiland volgde. Het mormonisme draait om meer dan wekelijks de kerkbijeenkomsten bijwonen — ik ben mormoon omdat ik door het evangelie echt begrijp wie ik ben. Ik weet waarom ik hier ben, waar ik vandaan kom en waar ik naartoe ga. Door die geloofspunten leiden mijn gezin en ik een gelukkiger, rijker leven. Het is van onschatbare waarde.

Persoonlijke verhalen

Leg alstublieft uit wat voor rol het gebed in uw leven speelt.

Het gebed speelt een belangrijke rol in mijn leven. Ik bid dagelijks met mijn gezin. Op die manier richten we ons gezamenlijk tot de Heer. Door de gedachten en zorgen van ons hart in ons gebed te vermelden, wordt onze band hechter en wordt ons geloof hernieuwd dat we allemaal het enorme voordeel van een Vader in de hemel hebben die ons liefheeft en om ons geeft, ongeacht onze omstandigheden. Door te bidden weet ik weer wat echt belangrijk is en maak ik dingen mee die mij geestelijk opbouwen. Ook gaan daardoor de vensters van zegeningen uit de hemel ten behoeve van onze dierbaren open. Ik probeer de hele dag een gebed in mijn hart te hebben. Ik word er een beter mens van en kom meer voor zegeningen in aanmerking. Het is een troost om te weten dat ik enkel hoef te bidden om mijn hemelse Vader te bereiken, waar ik ook ben of wat er ook om me heen gebeurt. Ik sta er echt niet alleen voor.

Hoe ik mijn geloof naleef

Vrijwilligerswerk in de kerk maakt deel uit van mijn geloof. Ik ben bijvoorbeeld zondagsschoolleerkracht. Dit jaar bestuderen we het Oude Testament. Het was geweldig om in onze wijk (gemeente) over het gezin te leren. Ook zijn er een paar gezinnen die ik maandelijks bezoek. We krijgen er een nauwe band door en zo worden ze gesteund in wat ze doen. Ik ga geregeld met mijn vrouw en kinderen naar kerkbijeenkomsten en probeer van de zondag een rustdag te maken. Maar bovenal leef ik naar mijn geloof door eerlijk te zijn en door onze Heiland Jezus Christus bij al mijn daden in ere te houden.