mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben 智子 (Nakamura Tomoko)

  • Nakamura Tomoko
  • Nakamura Tomoko
  • Nakamura Tomoko
  • Nakamura Tomoko
  • Nakamura Tomoko
  • Nakamura Tomoko
  • Nakamura Tomoko
  • Nakamura Tomoko

Over mij

Omdat mijn ouders van muziek hielden, groeide ik van jongs af aan op met klassieke muziek. Ik kijk ook graag naar films en toneelstukken en daardoor heb ik allerlei muziekgenres leren kennen. Ik luister de hele dag naar muziek. Hoewel ik pianolerares ben, verbreed ik mijn horizon door mijn band met anderen. Ik neem deel aan musicals, koren, ensembles, handbellen en zanglessen, maar ook aan vrijwilligerswerk. Ik heb het heel druk, maar thuis toont men daar begrip voor en steunt me. Ik voel de vreugde die muziek ons brengt in mijn werk, hobby’s en vrijwilligerswerk.

Waarom ik mormoon ben

Er zijn vele kerken, maar De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen leerde me over de liefde van God, over Jezus en dat ze bestaan. Ik besloot om lid te worden van de kerk van de Heer nadat ik er een lange tijd over gebeden had en een sterke overtuiging gekregen had door het warme gevoel in mijn hart. Door de leerstellingen van de kerk heb ik over het doel van ons bestaan geleerd en heb ik daar een duidelijk antwoord op gekregen. Jezus heeft ons allen lief en soms geeft Hij ons de mogelijkheid om te groeien door ons beproevingen te geven. En er zijn ook andere belangrijke leerstellingen, zoals God liefhebben, onze naasten liefhebben als onszelf, eerlijk tegen onszelf en onze naasten zijn en oppassen voor hoogmoed. Ik heb ook veel zwakke punten en soms voel ik me daar zelfs neerslachtig over, maar ik ben vastberaden om onveranderlijke doelen te behalen en te leren zonder het op te geven.

Hoe ik mijn geloof naleef

Elke zondag gaan we met ons hele gezin naar de kerk. In de kerk ga ik niet alleen om met leeftijdgenoten, maar ook met veel anderen. Tot nu toe heb ik in presidiums gewerkt en lesgegeven aan kinderen (1–12 jaar), jongeren (13–17 jaar) en vrouwen (18 jaar en ouder). Ik kan mijn talenten gebruiken en verbeteren door het koor te dirigeren, musicals te regisseren enzovoort. Momenteel onderwijs ik het evangelie aan tieners. In mijn vrije tijd ga ik tijdens de week oefenen in een koor, en ik doe ook huisbezoek. In mijn omgang met al deze mensen merk ik dat ik diegene ben die iets leert van hen, nog meer dan ik hun iets leer, en daar ben ik dankbaar voor. Door het evangelie (bv. de geweldige leerstellingen van de kerk) blijf ik de liefde van Jezus Christus nastreven. En ik wil de vreugde en kracht die ik uit muziek haal met anderen delen.