mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben Paris

  • Paris Thomas
  • Paris Thomas
  • Paris Thomas
  • Paris Thomas
  • Paris Thomas
  • Paris Thomas
  • Paris Thomas
  • Paris Thomas

Over mij

Ik ben geboren in Atlanta (Georgia, VS) maar ben grotendeels opgegroeid in Tuskegee (Alabama). Ik ga twee jaar op zending voor De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen in het gebied rond Leeds (Engeland). Ik houd van basketbal en tafeltennis, maar ik houd het meest van Jezus Christus.

Waarom ik mormoon ben

Toen ik veertien was, kwamen er twee zendelingen van de mormoonse kerk aan de deur. Ik stond erg skeptisch tegenover wat ze me vertelden aangaande hun geloof, totdat een van de zendelingen me vroeg om erover te bidden en aan God te vragen of wat ze me leerden waar was. Ik bad en Gods Geest bevestigde dat wat de zendelingen me leerden inderdaad waar was. Ik heb door naar de beginselen te leven die ik op veertienjarige leeftijd van de zendelingen leerde veel extra zegeningen ontvangen, en dat is waarom ik mormoon ben.

Persoonlijke verhalen

Welke leringen van de Heiland hebben uw leven beïnvloed?

Een van de dingen waar de Heiland erg nadruk op legde, was dat we onze medemens lief moeten hebben. Dat is een filosofie die ik beslist nog niet helemaal onder de knie heb. Ik geloof echter beslist dat hoewel ik in dit leven misschien niet volmaakt wordt, de Heiland beslist van me verwacht dat ik ernaar blijf streven. Ik heb in de loop van mijn leven al veel liefde ontvangen, en door de leringen van de mormoonse kerk ben ik gegroeid, zowel in mijn vermogen om mijn medemens lief te hebben, als mijn begrip van hoe dat moet. Mijn moeder is een goed voorbeeld van naastenliefde. Waar we in het verleden ook woonden, we kregen vaak mensen op bezoek die mijn moeder alleen maar over hun problemen wilden vertellen, en ze bood ze altijd een luisterend oor. Ik ben nu van plan om een voltijdzending te vervullen voor De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. En ik hoop de belichaming te zijn van de christelijke naastenliefde die mijn moeder bezat.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik heb al aan veel kerkprogramma’s meegedaan die de leden sterken. Ik geef uiting aan mijn geloof door me dienstbaar te maken in de gemeenschap, wat een opdracht is voor mormonen.