mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben Mikhail

  • Mikhail Zaretsky
  • Mikhail Zaretsky
  • Mikhail Zaretsky
  • Mikhail Zaretsky
  • Mikhail Zaretsky
  • Mikhail Zaretsky
  • Mikhail Zaretsky
  • Mikhail Zaretsky

Over mij

Ik ben arts op een eerstehulpafdeling. Mijn vrouw en ik brengen onze vrije tijd graag in de natuur, musea of de bioscoop door We fietsen graag samen. Ik hou van goede films en muziek (klassieke muziek en varieté). Ik rook niet en drink geen alcohol. Op zekere dag sprak ik hierover met een van mijn patiënten. Een paar maanden later belde hij me op en vroeg me of hij wat alcohol mocht drinken omdat het zijn verjaardag was. Ik vertelde hem dat het zijn keuze was en ik het hem niet ging verbieden. Ik zei: ‘Maar als ik jou was, zou ik alcohol volledig afzweren.’ Hij zei toen dat hij veel waarde hechtte aan mijn mening en dat hij nooit meer zou drinken.

Waarom ik mormoon ben

Ik ben zo blij dat ik lid van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen ben. Ik geloof in mijn hemelse Vader en in zijn Zoon, Jezus Christus, en in de Heilige Geest. Ik geloof in de verlossing en weet dat mijn gezin eeuwig kan zijn als ik me altijd aan de wetten en geboden van de Heer hou. Toen ik meer over de kerk te weten kwam, leerde ik ook over Jezus Christus, over zijn rol als Heiland van het mensdom.

Persoonlijke verhalen

Hoe heeft de Heilige Geest u geholpen?

God leidt me door de Heilige Geest bij het maken van de juiste keuzes in mijn gezin, op mijn werk en bij mijn werkzaamheden in de kerk.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik ben sinds december 1994 actief lid van de kerk. Ik ben raadgever van de gemeentepresident. We zeggen soms: ‘met geloof bij elke voetstap’. Voor mij betekent dit dat we altijd, overal en in alle dingen getuigen van God, dat we dus de geboden van God steeds onderhouden.