mormon.org Wereldwijd
Glenn: militair, gebed, Mormoon.

Hallo, ik ben Glenn

Over mij

Ik ben al vele jaren heel gelukkig getrouwd en ik ben de trotse vader van 4 kinderen, die inmiddels allemaal het huis uit zijn. Als militair heb ik een geweldig beroep gehad, waarbij ik veel heb geleerd. Nu ik gepensioneerd ben, heb ik meer tijd om mij in verschillende hobby's te verdiepen, zoals muziek, klussen, lezen, museumbezoek en nieuwe dingen leren.

Waarom ik mormoon ben

Hoewel ik aanvankelijk niet in God geloofde, kwam er bij mij wel de gedachte dat er meer was dan mijn ogen konden zien. Ik heb dan ook verschillende religies oppervlakkig bestudeerd, maar kwam daarbij nog niet tot een besluit. Mijn vrouw was daarentegen wel gelovig en ook Christelijk opgevoed. Op een dag kwamen er zendelingen van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen aan de deur, die door mijn vrouw werden uitgenodigd om binnen te komen. Die lange naam was nieuw voor mij. In de eerste ontmoeting hebben de zendelingen mij geleerd om te bidden. Vervolgens nodigden zij mij uit om aan God in gebed te vragen of hun boodschap waar was of niet. Die raad heb ik eigenlijk enkele maanden later pas opgevolgd, toen ik werkelijk wilde weten of hun boodschap juist was. Dat heb ik een week lang elke dag gedaan. Het antwoord van God aan mij - aan het eind van die week - was duidelijk. Een onbeschrijvelijk gevoel kwam op mij en bevestigde, dat God werkelijk bestaat! Het Boek van Mormon en de Bijbel zijn waar! Jezus Christus bestond echt! En Joseph Smith had daadwerkelijk God, de Vader en Jezus Christus gezien. Vanaf die dag heb ik opnieuw de lessen van de zendelingen ontvangen, maar met een andere instelling. Ongeveer een maand later hebben mijn vrouw en ik ons laten dopen en zijn wij lid geworden van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Sindsdien heb ik er geen dag spijt van gehad. Het evangelie van Jezus Christus helpt mij dagelijks om een beter mens te worden en de dingen in een eeuwig perspectief te zien. Het geeft mij vreugde om de leiding van de Heilige Geest te ervaren. Ik ben dankbaar voor de levende profeten van God, die ons raad geven voor deze tijd. Ik ben bijzonder dankbaar voor de kans die ik heb gehad om onze Hemelse Vader te leren kennen. Ik weet, dat Hij van iedere persoon houdt; zelfs meer dan wij kunnen begrijpen.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik help graag de mensen om mij heen, als ze een (technisch) probleem hebben. Elke zondag ga ik met veel plezier naar de kerk om er meer te leren over het evangelie van Jezus Christus, om anderen te ontmoeten en met hun te spreken. Regelmatig bezoek ik ook geloofsgenoten thuis. Ik vind het geweldig om mij te verdiepen in allerlei waarheden. Of die nu tot ons komt door wetenschap, studie of geloof. Jezus Christus is Mijn grote voorbeeld en ik probeer mij meer in Hem te verdiepen. Ik geloof, dat Hij ons allemaal probeert uit te nodigen om een hechte relatie met Hem en onze Hemelse Vader op te bouwen.