mormon.org Wereldwijd
Trista: illustrator, Trista, Femmenistas, beauty, Fashion, schrijfster, Mormoon.

Hallo, ik ben Trista

Over mij

Wat leuk dat je wat meer over mij wilt weten! Ik ben Trista, 22 jaar en de eigenaresse van Femmenistas.com. Dit een website waar ik artikelen schrijf over mijn persoonlijke interesses zoals mijn liefde voor het leven, beauty en fashion. Bij deze artikelen plaats ik vaak zelfgemaakte illustraties. Ik schilder en 'knutsel' dan ook graag. Verder houd ik ook van het kijken van Tv-series en films, eten, winkelen en sport. In 2014 zal ik afstuderen aan de Kunstacademie ArtEZ in Zwolle. Daar kijk ik erg naar uit. Momenteel werk ik hard aan mijn eindexamenexpositie.

Waarom ik mormoon ben

Mijn beide ouders zijn lid van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Zij hebben me dan ook in dit geloof opgevoed. In mijn tienerjaren kwam ik er echter achter dat ik zelf moest kiezen of ik Christus wilde volgen. Ik heb besloten om dit te doen. En dit is de beste keuze die ik ooit in mijn leven heb gemaakt. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik lid mag zijn van deze kerk. Het heeft me zo veel geluk en vrede gebracht in mijn leven. Dat wil ik echt voor iedereen. Ik ben er van overtuigd dat dit de ware Kerk van Jezus Christus is. Dat hij deze kerk heeft opgezet en dat de profeet Joseph Smith deze kerk heeft hersteld. Het Boek van Mormon, de Bijbel, de Leer & Verbonden, de Parel van Grote waarde zijn allemaal geschriften die het woord van God bevatten. Daarbij ben ik ontzettend dankbaar voor de tempels die wij hebben waar we verbonden kunnen sluiten met onze geliefde Hemelse Vader. Ik ben dankbaar dat ik mag weten dat ik een ware dochter van God ben. Dat Hij mij persoonlijk leid in mijn dagelijks leven, zodat ik bij Hem terug kan keren als een beter persoon. Ik ben dankbaar voor de verzoening van Jezus Christus, dat Hij mijn zonden, verdriet en pijn op zich heeft genomen zodat ik mij kan bekeren. Ik weet dit alles door middel van de Heilige Geest die dit tot mij heeft getuigd. Ik heb persoonlijk gevoeld dat dit alles waar is.

Persoonlijke verhalen

Hoe kunnen uw talenten en gaven anderen tot zegen zijn?

Door middel van mijn website met persoonlijke artikelen en illustraties kan ik anderen tot zegen zijn. Ik ben erg dankbaar dat ik een positief voorbeeld kan zijn. In mijn artikelen en filmpjes laat ik bijvoorbeeld zien dat het niet erg is om je kwetsbaarheid te laten zien. Dit is juist een kracht! Door je kwetsbaarheid te tonen creëer je een band met je naasten.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik ben dagelijks met mijn geloof bezig. Het is voor mij echt een levensstijl geworden. Ik probeer mijzelf niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk te voeden door in de schriften (onder andere de Bijbel en Het Boek van Mormon) te lezen en veel te bidden. Ook ga ik iedere zondag naar de kerk, dit doe ik graag, het is een dag waarop ik kan geven en kan nemen. Ik kan mijzelf en anderen versterken. Dit doe ik bijvoorbeeld door les te geven aan de kinderen van 8 t/m 11 jaar. Daarbij is er de mogelijkheid om van het avondmaal te nemen, dan herdenk ik mijn doopverbond. Ik ben ook erg betrokken bij de jongeren (18 t/m 30 jaar) die lid zijn van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Vaak organiseer ik activiteiten zoals een dansfeest, of een jongerendienst. Op deze activiteiten hebben we de grootste lol samen en kunnen we elkaar ook in ons geloof versterken.