mormon.org Wereldwijd
Tessa: student, bekeerling, Mormoon.

Hallo, ik ben Tessa

Over mij

Op dit moment ben ik bezig met mijn studie Pedagogiek. Als ik afgestudeerd ben zou ik het fijn vinden om jonge gezinnen te helpen met hun opvoedproblemen. Ik speel sinds mijn 7e altsaxofoon en ik speel in een harmonieorkest. Verder houd ik erg van sport. Ik heb al allerlei verschillende sporten beoefend zoals rugby, badminton, zeilen, schaatsen, skiën, snowboarden en volleybal. Ik heb een kleine familie: mijn ouders en jongere zus plus mijn tante en beide opa en oma's. Ik heb ook een tweede 'familie' in Utah wonen. Ik heb een uitwisselingsproject gedaan toen ik 16 was en heb toen voor een jaar bij een gastgezin gewoond. Ik heb een erg hechte band opgebouwd met hen en zie hen dus als mijn tweede familie.

Waarom ik mormoon ben

Ik ben dus opgegroeid zonder godsdienst. Ik heb op een christelijke middelbare school gezeten en in de eerste twee jaar heb ik daar godsdienst gehad. Daar heb ik voor het eerst een beetje geleerd over Christus en de Bijbelse verhalen. Toen ik 16 was heb ik een jaar in Utah gewoond als uitwisselingsstudent bij een gastgezin die lid is van de kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Ik had daar nog nooit van gehoord. Ik ben altijd erg nieuwsgierig geweest naar andere culturen, gebruiken en religies. Toen ik gevraagd werd door mijn gastgezin of ik mee wilde naar de kerk omdat hun geloof een erg belangrijk onderdeel was van hun leven zei ik meteen ja. Ik wilde proberen te snappen waarom ze in God geloofden en waarom ze zoveel energie in het evangelie stopten. Het geloof interesseerde mij ontzettend en ik ben in die tijd ook seminarie gaan volgen op de highschool waar ik heen ging. Ik wilde zo veel mogelijk leren. Ik geloofde niet meteen maar dat is vrij geleidelijk gegaan gedurende het jaar dat ik in Utah woonde. Op een gegeven moment kon ik niet meer zeggen tegen mezelf dat het evangelie niet waar. Mijn getuigenis is voor mij dus geleidelijk aan gegroeid en is nog steeds bezig met groeien. Ik volg het evangelie omdat ik er van overtuigd ben dat Hemelse Vader en Christus leven. Ik weet dat het plan Gods waar is en dat we bij hem terug kunnen keren. Families kunnen voor eeuwig bij elkaar zijn en ik ben zo blij met de liefde die ik mag ervaren dankzij het evangelie. Dit geloof helpt mij om het beste uit mezelf te halen, om te blijven groeien en ontwikkelen en om anderen te helpen.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik ben een bekeerling in de kerk. Dat betekend voor mij dat ik zonder godsdienst opgegroeid ben. Ik heb het geloof leren kennen toen ik in Amerika woonde. Ik ben pas sinds 2 jaar lid van de kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste dagen. Ik ben, sinds ik het geloof heb leren kennen, erg actief geweest in de kerk. Ik ging vaak naar allerlei activiteiten. Mijn eerste taak in mijn gemeente was dirigente, dit omdat ik een muzikale achtergrond heb. Nu geef ik elke zondag de kinderen in mijn gemeente les. Ik vind dat erg leuk om te doen. Ook help ik dit jaar mee het jong volwassenen kamp te organiseren. Ik ga vaak naar activiteiten van de kerk. Dit helpt mij om vast te blijven houden aan mijn geloof. In mijn familie ben ik de enige die gelooft en ik kan ook niet makkelijk hierover praten thuis. Ik heb het nodig om mensen om mij heen te hebben die dezelfde overtuigingen hebben zodat ik met mensen daarover kan praten.