mormon.org Wereldwijd
Ylona: moeder, bekeerling, Mormoon.

Hallo, ik ben Ylona

Over mij

Ik ben huismoeder en getrouwd, mijn man is geen lid van de kerk, we hebben samen 2 zoontjes. Mijn hobbies zijn: mijn gezin, gezellig samen zijn met vriendinnen, lezen, tv kijken, internet/facebook en lekkere dingen bakken.

Waarom ik mormoon ben

Ik ben in april 2002 lid geworden van de kerk. Ik kwam in de klas bij een meisje die lid van de kerk is en we werden vriendinnen. Ik kwam vaak bij haar op bezoek en heeft ze me over het evangelie verteld. Ik was erg geinteresseerd en had ik veel vragen. Al snel had ik een getuigenis en werd ik gedoopt. De beste beslissing van mijn leven. Ik weet dat deze kerk de ware kerk van Jezus Christus is. Dat we een levende profeet hebben en dat de Kerk is hersteld door de Profeet Joseph Smith. Ik weet dat het boek van Mormon ware schriftuur is dat ons over Jezus Christus verteld. Ik weet dat we het ware priesterschap hebben om iedereen in en ook buiten onze kerk te dienen. Ik houd van Tempel en de mooie dingen die tempel ons bied en leert. Jezus Christus is onze Verlosser en Heiland, In de naam van Jezus Christus, amen

Persoonlijke verhalen

Wat heb je aan de wekelijkse kerkdiensten?

Het belangrijkste van het wekelijks naar de kerk gaan is om van het avondmaal te nemen (het brood en water) om je doopverbonden te hernieuwen, opnieuw te sluiten zeg maar. Maar ook is het heel fijn en belangrijk om over het evangelie en over je beleving ervan met de andere leden te praten. Je kan vertellen hoe jij iets beleefd maar ook kan je antwoorden krijgen op vragen die je hebt. Je leert zo steeds meer over Jezus Crhistus. Wat ook fijn is om elke week de andere leden van de kerk te zien en vriendschappen op te bouwen. Zo kan je elkaar in het dagelijks leven helpen.

Wat doet u om uw gezin te versterken en succesvol te maken?

Ik probeer vooral om een goed voorbeeld te zijn. Vooral door het evangelie na te leven, goede keuzes te maken. Ook probeer ik dit door veel over het evangelie te praten en samen te bidden. Ik werk veel aan mezelf om steeds meer als Christus te worden. Dit is natuurlijk wel een levenslang proces maar ik kom elke dag wel een stapje verder. Ik zorg voor mijn gezin, ben er voor ze en doe mijn best.

Leg alstublieft uit wat voor rol het gebed in uw leven speelt.

Voor mij is gebed een gesprek met Hemelse Vader. Ik kan alles vertellen. En als mijn gebed niet zo perfect is als ik zou willen weet ik dat Hemelse Vader mij begrijpt en weet wat ik bedoel en wat ik voel. Gebed is voor mij ook het versterken van mijn relatie met Hemelse Vader en Jezus Christus. Ook ontvang ik vaak antwoorden op vragen die ik heb wanneer ik aan het bidden ben of ernaa als ik nog even nadenk. Ik weet dat Hemelse Vader altijd luisterd en ik voel bijna altijd zijn aanwezigheid wanneer ik bid.

Denk aan uw dagelijkse bezigheden. Van welke zaken waaraan u elke dag werkt, kunt u niet het eindresultaat zien? Hoe zet geloof u tot actie aan?

Ik ben huis moeder en zorg voornamelijk voor mijn kinderen. Zoals bijna alle moeders dit weten, dat is niet de makkelijkste taak en vergt veel geduld en opoffering. Ik werk er elke dag aan om een betere moeder te zijn en goed voor mijn kinderen te zorgen zodat ze veilig en gelukkig op kunnen groeien. Ik zie als ik mijn best doe dat het moeder zijn een stuk makkelijker wordt en mijn kinderen gelukkig en blij zijn.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik ben in oktober 2003 op zending gegaan naar de Engeland Birmingham zending. Dit was een hele mooie en leerzame tijd. Op het moment ben ik werkzaam in de Zusterhulp Vereniging (onze kerk vereniging voor vrouwen) als raadgeefster in mijn wijk. Ook heb ik gedient in het jeugdwerk en de jongevrouwen. Ik ben dankbaar voor het evangelie in mijn leven. De kennis die ik heb gekregen over Hemelse Vader, Jezus Christus, ons leven hier op aarde en alle andere mooie dingen die ik heb geleerd. Wat ik vooral heb geleerd deze jaren is hoe belangrijk het is om elke dag te bidden en schriftstudie te doen. Dit dagelijkse geestelijke voedsel heb ik net zo nodig als lichamelijk voedsel. Ik vind het ook erg fijn om elke zondag naar de kerk te gaan en meer over Jezus Christus te leren en anderen te dienen. En het allerbelangrijkste is mijn werk in mijn gezin, om onze kindjes op te voeden en een goed voorbeeld voor mijn gezin te zijn. Het evangelie van Christus heeft me gemaakt wie ik nu ben en maakt me steeds een betere vrouw, moeder en vriendin.