mormon.org Wereldwijd
Niels: student, nederland, stijldansen, frankrijk, gezin, Mormoon.

Hallo, ik ben Niels

Over mij

Ik woon al bijna mijn hele leven in Zuid-Nederland. Hier ben ik opgegroeid met mijn familie. Mijn ouders, mijn broertje en vier zusjes. Het is een druk en gezellig leven. Studeren doe ik inmiddels al een paar jaar waar ik veel plezier aan beleef. Daarnaast ben ik actief (geweest) bij verschillende vereigingen waarmee ik veel leuke activiteiten en reizen hebben beleeft. Stijldansen, koken, lezen en watersport vind ik heerlijk om te doen. het moeilijke is om er soms de tijd en de middelen voor te vinden. Maar waar een wil is, is een weg.

Waarom ik mormoon ben

Van jongs af aan hebben mijn ouders mij liefdevol onderwezen. Ze hebben mij geleerd om te bidden en om op God te vertrouwen. Over de loop van de tijd ben ik Zijn hand in mijn leven gaan herkennen en zelf gaan zoeken. Ik ben gedoopt. Daar heb ik Jezus beloofd dat ik Hem zou volgen, en die belofte brand in mijn hart. Hij is de weg die naar geluk leidt, en ik wil Hem volgen. Vele persoonlijke ervaringen hebben mij laten weten dat God er werkelijk is, dat Hij van mij houdt en dat ik op Hem kan vertrouwen.

Hoe ik mijn geloof naleef

Binnen mijn geloofsgemeenschap heb ik ook al veel mogen doen en ervaren. Zo ben ik twee jaar naar frankrijk geweest om daar God's boodschap te kunnen delen. Dat was zeker een hoogtepunt in mijn leven. Verder gaan we geregeld bij elkaar op bezoek, organiseren we activiteiten en kampen en zorgen we wel dat er iets leuks te doen is. Kerk is niet aleen gezellig en leuk, het is ook goed en versterkend. Ik heb regelmatig lessen mogen voorbereiden en geven en verschillende organisatorische functies uitgevoerd. Het belangrijkste is mijn persoonlijke relatie met Jezus Christus en met mijn Hemelse Vader. Door onder andere dagelijks gebed en het lezen in Gods woord, leer ik ze beter kennen. Ik voel hun liefde en leiding in mijn leven waardoor ik weet hoe ik anderen en mijzelf gelukkig kan maken. Ik ga meer beseffen wat belangrijk is en hoe ik een verschil kan maken in deze wereld.