mormon.org Wereldwijd
George: beatles fan, kerkgeschiedenis, bioscoop, reizen, jog(gen), Mormoon.

Hallo, ik ben George

Over mij

Ik lees graag spannende thrillers en SF, ga joggen als het weer het me toe laat. Samen met mijn echtgenote genieten we van ons pensioen. Daarom reizen we veel. Ik werkte vroeger met vrij grote computers. Nu zijn die bijna allemaal vervangen door kleintjes die even krachtig zijn. Els en ik hebben één zoon.

Waarom ik mormoon ben

Ik ben een bekeerling. Mijn ouders waren ieder van een ander geloof. Moeder was katholiek en Vlaams. Vader lid van de kerk van Engeland en Brits. De zendelingen klopte aan de deur in 1956. Mijn ouders werden lid in 1957 en jaar daarop toen we 10 en 8 jaar oud werden, werden wij ook gedoopt als mormonen. We hielden van de lessen van de zendelingen. Maar uiteindelijk werd het toch een persoonlijke keuze. Toen ik 16 of 17 jaar oud was werd mijn getuigenis van de waarheid versterkt en door een aantal persoonlijke (geestelijke) ervaringen wist ik dat de Kerk waar was. Ik geloof dat God leeft. Dat Jezus Christus zijn zoon is en onze Heiland is. Dat hij ons vrijgekocht heeft van de stoffelijke dood en dat wij indien we in zijn voetstappen wandelen na dit leven het eeuwige leven kunnen beërven. We zijn een kerk met doorlopende openbaring. Joseph Smith was de eerste profeet van deze laatste dagen. Het Boek van Mormon is net als de Bijbel het woord van God. Onze hedendaagse profeet Monson leidt ons vandaag zoals de profeten van ouds. Ik ben verheugd dat ik dat mag weten en nodig iedereen uit om onze kerk eens van dichtbij te komen onderzoeken.

Persoonlijke verhalen

Waarom en hoe vertel je je vrienden over het evangelie?

Vrienden ontdekken meestal dat ik geen koffie, thee of sterke dranken drinkt - dan komen er altijd vragen van waarom. Zo kan ik hen wat meer vertellen over onze kerkelijke gezondheidswet. Ook denke ze soms dat ik mij van de wereld wegsteek - een fundamentalist ben - od bij een sekte behoor. Dat is natuurlijk kletsklare onzin. Het is een christelijke kerk. Jezus staat in het middelpunt van onze religie.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik schrijf kerkgeschiedenis - vooral over onze wijk Antwerpen. Ik ga graag op huisonderwijs met mijn collega Dirk en wij hebben een fijne tijd samen met de families die we dienen te bezoeken. We trachten hen te helpen en te onderwijzen over het evangelie. Maar het blijft allereerst een sociale aangelegenheid. De binding met de kerk verstevigen. Wij zijn vrienden geworden binnen en buiten de kerk. Soms gaan enkele van mijn geloofsgenoten mee naar de bioscoop als ze door dezelfde microbe gebeten zijn. Bij mijn zoon is dat zo erg dat hij van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt. Hij duikt vooral in de filmwereld duikt als movie reporter. Nu dat wij op pensioen reizen Els en ik graag naar de eilanden van Griekenland. Tenerife staat ook hoog op onze lijst. Elk jaar Groot-Brittannië bezoeken is een must vermits ik ook Britse roots heb. Ik hou ook van de muziek van de jaren zestig. Ik ben een hevige Beatles fan, maar de Stones en the Who mogen en de andere beat groepen mogen er ook zijn.