mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben 玉屋 晃生 (Tamaya Kosei)

  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya
  • Kosei Tamaya

Over mij

Ik woon vlakbij de Boeddhistische tempel Byodo-in en het Ujigami-schrijn, die op de werelderfgoedlijst staan. In Uji heeft de eerste vrouwelijke schrijfster ooit, Shikibu Murasaki, Genji Monogatari geschreven. Ik werk momenteel als pottenbakker te midden van de schoonheid van elk van de vier seizoenen. Ik heb keramiek gedoceerd aan de Chulalongkorn-universiteit in Thailand en aan de Brigham Young University in de Verenigde Staten. Ik geef momenteel in mijn eigen studio les aan geestelijk gehandicapten, zodat ze zelfstandiger kunnen worden. Ik exposeer mijn werken op veel verschillende locaties, waar ik les geef en waar ik word beïnvloed door de vele mensen die ik leer kennen. Ik hou van sport, lezen, kunsttentoonstellingen, reizen en koken. Maar ik geniet het meest van de tijd die ik met mijn gezin doorbreng.

Waarom ik mormoon ben

In Prediker 3:11 in het Oude Testament staat: ‘Hij heeft alles op zijn tijd mooi gemaakt. Ook heeft Hij de eeuw in hun hart gelegd, zonder dat de mens het werk dat God gedaan heeft, van het begin tot het eind kan doorgronden.’ Elke dag lees ik in de Schriften en bid ik, persoonlijk en met mijn gezin. En op zondag ga ik naar de kerk om te aanbidden en anderen te dienen. Alles is de wil van God: de leuke tijden, de moeilijke tijden, de goede tijden en de slechte tijden. En alle tijden zijn prachtig. President Monson, de huidige profeet van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen, heeft gezegd: ‘Streef naar hemelse leiding, één dag tegelijk. Het leven is moeilijk per meter, maar per centimeter gaat het beter! We kunnen allemaal één dag getrouw zijn — en dan nog een en daarna nog een — totdat we een leven lang volgens de leiding van de Geest hebben geleefd, een leven lang dichtbij de Heer, een leven vol met goede daden en rechtschapenheid.’

Hoe ik mijn geloof naleef

Een van mijn lievelingsgezegden is: ‘Ontmoetingen verrijken het leven, en afscheid nemen geeft het leven inhoud.’ Als lid van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen heb ik veel mensen leren kennen. Ook nu ga ik met veel verschillende mensen om. Hoe meer mogelijkheden we hebben om elkaar te waarderen en te helpen, hoe rijker en zinvoller ons leven zal zijn. Als ik het evangelie van Jezus Christus in mijn ziel laat doordringen en in mijn leven toepas, kan ik mezelf beter doorgronden.