mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben Jane

  • Jane Clayson Johnson
  • Jane Clayson Johnson
  • Jane Clayson Johnson
  • Jane Clayson Johnson
  • Jane Clayson Johnson
  • Jane Clayson Johnson
  • Jane Clayson Johnson
  • Jane Clayson Johnson

Over mij

Net als veel vrouwen blijf ik mijn drukke schema zo goed mogelijk invullen! Ik heb het druk als moeder. Ik hou ook van reizen, tuinieren, koken en vrijwilligerswerk op mijn basisschool. Ik heb vele jaren lang als journaliste voor ABC News in Los Angeles en voor CBS News in New York gewerkt. Nu werk ik deeltijds als radiopresentatrice.

Waarom ik mormoon ben

Ik ben mormoon omdat ik van de Heer Jezus Christus houd. Oefen ik geloof in Hem, dan word ik met de Heilige Geest gezegend. Door de kerk word ik opgebouwd, gesterkt en gemotiveerd om een goed mens te ZIJN en goed te DOEN. De eerste beginselen en verordeningen van het evangelie zijn eenvoudigweg: geloof, bekering, de doop en de gave van de Heilige Geest ontvangen. Als ik de geboden gehoorzaam, de wil van de Heer zoek, mijn geloof voed en me bekeer, word ik sterker. En door anderen in mijn zegeningen te laten delen, versterk ik mijn gezin en bouw ik anderen op. Het evangelie is een enorme gave die ik koester.

Persoonlijke verhalen

Leg alstublieft uit wat voor rol het gebed in uw leven speelt.

Als ik bid, voel ik me dicht bij mijn hemelse Vader en voel ik dat Hij mij leidt. Als er iets is dat ik geleerd heb, is het dit wel: God kent ons. Hij heeft ons lief en wil ons helpen. Tijdens mijn gebeden stel ik me vaak voor dat ik mijn problemen bij God neerleg. Dan leg ik in gedachten letterlijk alles aan zijn voeten en vraag ik Hem nederig om me te helpen. Hij heeft me nooit in de steek gelaten. Soms worden mijn gebeden niet meteen verhoord. Maar als ik geloof oefen, voel ik uiteindelijk zachte influisteringen van de Geest — dan krijg ik het antwoord waar ik naar zocht. Het gebed is een reddingslijn voor mij. Het is een van de belangrijkste aspecten van mijn geloof. Als wij vragen, zal Hij antwoorden. Daar twijfel ik niet aan. Die enorme zegen heeft God aan iedereen beloofd.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik vind mijn geloof erg belangrijk. Sterker nog, het betekent alles voor mij. Het evangelie van Jezus Christus zet me aan om een beter mens te worden. Mijn man en ik proberen onze kinderen vriendelijkheid, empathie, vrijgevigheid en liefde bij te brengen. We bidden als gezin en leren over Jezus Christus door in de Schriften te lezen en Bijbelverhalen te lezen. We wijden elke maandagavond aan ons gezin. Dan praten we over geloof, dienstbetoon, een goed karakter ontwikkelen en moeilijke dingen doen. ’s Zondags leer ik zo’n 65 kinderen in mijn plaatselijke gemeente eenvoudige, mooie kerkliedjes. Het is hartstikke leuk en ik ben blij dat ik de Geest kan voelen en door muziek mijn getuigenis kan geven.