mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben Elaine

  • Elaine Bradley
  • Elaine Bradley
  • Elaine Bradley
  • Elaine Bradley
  • Elaine Bradley
  • Elaine Bradley
  • Elaine Bradley
  • Elaine Bradley

Over mij

Ik ben in het middenwesten van de VS opgegroeid (Nebraska, Missouri, Indiana en Illinois). Ik ben in Frankfurt (Duitsland) op zending geweest. Ik ben naar de BYU gegaan en bleef uiteindelijk in Utah wonen. Ik heb een echtgenoot, die mijn beste vriend is. En ik heb een zoon. Ik ben drumster van beroep. Ik ben graag actief — krachttraining, sport, wandelen, fietsen enzovoort. En ik lach veel.

Waarom ik mormoon ben

Ik ben mormoon omdat ik het Boek van Mormon heb gelezen en erover heb gebeden. Het klinkt eenvoudig, maar alles is op dit ene ding gebaseerd. Door het te lezen en erover te bidden, voelde ik dat het waar was. Toen ik dat voelde, kon ik het niet ontkennen, dus moest ik beslissen wat ik ermee zou doen. Derhalve probeer ik de leringen erin, waaronder de leringen van de Bijbel, in praktijk te brengen. Waarschijnlijk het gaafste eraan is dat dit het volgende betekent: als Joseph Smith het Boek van Mormon door openbaring heeft gekregen, betekent dit dat hij een profeet was, wat betekent dat God zijn volk nog steeds bij monde van profeten leidt. Wat een zegening!

Hoe ik mijn geloof naleef

Vanwege mijn beroep ben ik niet vaak thuis, dus heb ik thuis geen specifieke taak in de kerk. Ik vind het prettig om op zondag met mijn gezin naar de kerk te gaan. Omdat naar de kerk gaan meer een luxe is geworden, ben ik het meer gaan waarderen, en begrijp ik nu dat volgens mijn geloof leven veel meer betekent dan naar de kerk gaan. Ik lees de Schriften, ik bid en ik probeer mezelf te ontplooien. Het is geen lijstje met dingen die we moeten doen, maar een leefwijze.