mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben Angie Pamela Wong Diaz

  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong

Over mij

Ik heb een passie voor koken en eten. Mijn kookprogramma is anders omdat ik in het evangelie onderwijs en de mensen aanspoor om als gezin te koken, want dat is belangrijk. In de keuken leren wij eendracht, maken wij tradities en tonen wij elkaar liefde; we helpen elkaar, wij danken en wij delen met onze kinderen. Dat is wat mijn ouders mij hebben geleerd en dat is wat ik mijn kinderen van jongs af aan heb meegegeven. Aan de hand van recepten, cursussen en workshops, leer ik zusters en vrouwen om thuis zelfredzaam te zijn. Het is niet gemakkelijk voor vrouwen met problemen die hun huishouden, hun werk en de zorg voor hun kinderen combineren, maar het is mogelijk. Elke ochtend bid ik als start van een nieuwe en prachtige dag. Ik glimlach en ben gelukkig. Dat maakt het makkelijk. Ik heb het heel druk als moeder van drie kleine kinderen. Zij komen op de eerste plaats. Mijn geweldige man is mijn steunpilaar. Wij doen het programma als echtpaar en helpen elkaar als gezin. Ik probeer mijn levensdoelen te vervullen en het beste van mijzelf te geven. De enige vrouw op die zender is een rechtschapen vrouw en het enige lid van de kerk. Ik probeer altijd anderen te helpen. Maar ik weet dat ik het evangelie verkondig en ik ben een voorbeeld voor mijzelf en anderen.

Waarom ik mormoon ben

Mijn ouders hebben mij als lid van de kerk grootgebracht. Ik ben mormoon. Ik heb als tiener ervaring opgedaan, ben volwassen geworden en hou me aan mijn normen. Ik ben erachter gekomen dat De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen de ware kerk is. Ik bad om begrip en ik ontving een antwoord. Elke dag wordt dat door mijn zegeningen en groeimogelijkheden bevestigd. Ik weet dat ik een dochter van God ben, dat Hij bestaat, dat Hij mij Jezus als Heiland gaf en dat alleen ik beslis of ik Hem zal volgen of niet. Hij heeft mijn gebeden verhoord. Ik ben gaan begrijpen dat wij het positieve in onze beproevingen moeten zien om te groeien. Dus is het met het evangelie nog makkelijker om de moeilijkheden van het leven te doorstaan. Het evangelie heeft mij dat in het alledaagse leven geleerd. Ik zie het in mijn kinderen als ik hun in het evangelie onderwijs en als zij gewoon bidden, danken en om iets vragen. Dat is waarom ik zonder twijfel weet dat het evangelie waar is, want ik zie het in mijn persoonlijke leven en in dat van mijn gezin. Het maakt ons sterker.

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik leef naar mijn geloof door te dienen; dat is wat de Meester onderwees. Ik weet nog dat ik mijzelf het doel stelde om in een plaatselijk rusthuis te dienen. Ik bood hun een kerstmaaltijd aan, gaf hun geschenken en nam de tijd om voor te lezen of gewoon naar hun verhalen te luisteren. Het was een unieke ervaring. Ik stak er veel van op. We deden het samen als jongeren van de kerk. In mijn kookprogramma pas ik mijn kennis over voedselopslag en huishoudelijk werk toe om zo moeilijke tijden met een positievere houding te doorstaan en succesvol te zijn. Elke dag leef ik mijn geloof persoonlijk en met mijn gezin na om zo een beter mens te worden. Ik ben niet volmaakt, maar ik probeer mijzelf te verbeteren in alles wat ik doe om anderen te helpen. Ik hou ervan anderen te helpen en hun het weinige dat ik weet te leren. Geloof is als een recept. Er zijn verschillende ingrediënten nodig om het voedsel perfect te maken. Hetzelfde geldt voor geloof, het evangelie, liefde, het gezin, charisma en een voorbeeld zijn. Door onze medemens te helpen met deze en andere zaken, kunnen wij geweldig voedsel bereiden. Wij hebben alle ingrediënten in onze keuken, maar niet de kennis om ze in een speciale maaltijd om te zetten. Insgelijks moeten wij deze ingrediënten in ons dagelijks leven toepassen om smaak aan ons voedsel en ons leven toe te voegen. Het evangelie leert ons dit en meer, dus laat ons dat allemaal op ons geloof toepassen.