mormon.org På verdensplan

Hej, jeg hedder vivian muñoz

  • Vivian Muñoz
  • Vivian Muñoz
  • Vivian Muñoz
  • Vivian Muñoz
  • Vivian Muñoz
  • Vivian Muñoz
  • Vivian Muñoz
  • Vivian Muñoz

Om mig

Jeg er mormon. Jeg blev født i en af de første familier i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige i mit elskede land Chile. Siden jeg var en lille pige, var jeg en »bogorm«. Det vil sige, at jeg elskede at studere og få større kundskab og senere elskede jeg videnskab og medicin. Jeg gik på University of Chile, hvor jeg blev læge, og jeg har tilbragt 27 år med at behandle og forebygge ernæringssygdomme såsom fedme og diabetes. I cirka 15 år arbejdede jeg på mere end en tv-station som paneldeltager i morgenprogrammer, hvor vi underviste folk i bedre ernæring og fik mange mennesker til virkelig at interessere sig for disse emner. Sikke en fantastisk mulighed at være i stand til at undervise i evangeliets principper, hvordan man tager sig af sit legeme som et tempel, lige som jeg lærte af mine lærere i Kirken og på universitetet!!! Jeg giftede mig med en dejlig mand, der var missionær for Kirken i Argentina, og vi har 7 dejlige børn og tre børnebørn, 2 drenge og en lille pige, der kommer til verden i august 2015. Jeg er virkelig lykkelig over at være medlem af Kirken. Det er et under for mig at vide, at Jesus er Kristus, vor Frelser og det eksempel, vi skal følge … og at familien ikke behøver at ende med »til døden os skiller« – man kan være sammen for evigt!!! Og jeg ved hvordan!!!

Derfor er jeg mormon

Jeg var så velsignet at blive født ind i en familie, der allerede havde evangeliets sandhed, så mine første skridt var ledt af et godt lys. Senere tilbragte jeg mine skoleår i en katolsk skole, som var den bedste i byen, hvor jeg voksede op (derfor sendte mine forældre mig i skole der) og lærte på den ene side den religion at kende og Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige på den anden side, så jeg var i stand til selv at finde ud af med hele mit hjertes vished, at Guds rige på jorden og hans myndighed og hele sandheden fandtes i den kirke, som mine forældre havde undervist mig i. I mit eget hjerte følte jeg svarene på mine bønner, og Gud bekræftede for mig, at det er hans sandhed og det bedste sted at være og opdrage mine børn.

Personlige beretninger

Hvordan har Helligånden hjulpet dig?

Lige siden jeg var en lille pige, har jeg haft den unikke og særlige oplevelse at kommunikere med min Skaber igennem personlig bøn. Ved mange lejligheder har jeg haft følelser, tanker og fornemmelsen af fred, trøst og vejledning, når jeg har bedt ham om hans hjælp og hans svar på mine bekymringer. Jeg mindes nogle mørke, regnfulde og kolde nætter, hvor jeg vågnede og var meget bange for døden, da jeg var en lille pige, og jeg ville bede i tro og bede Gud berolige min angst, og jeg følte så meget fred, da jeg følte, at angsten forlod mig, der kom en varm følelse tilbage af fred og senere sikkerheden ved at vide, at han er der, tæt på mig, og at han virkelig kender mig, at jeg er vigtig for ham, han elsker mig og ønsker det bedste for mig. Det er derfor, at han gennem Helligånden kommunikerer med mig om alt, hvad jeg beder ham om i tro. Også hver eneste gang, at jeg fortvivlet bønfaldt ham om at finde noget, jeg havde mistet, der var vigtigt for mig, kunne jeg gå tilbage til det samme sted, jeg allerede havde ledt, og mange gange fandt jeg det, jeg havde mistet, men efter at havde bedt til ham og ikke før. Senere, da jeg var ældre, når jeg mødte en ung mand, som jeg syntes var interessant eller noget særligt, ville jeg vende mig til min himmelske Fader for vejledning for at se, om han ville hjælpe mig med at finde den bedste person, som jeg kunne være lykkelig sammen med. Og hver gang fik jeg mit svar, og mange gange var det et nej, og kun en gang var det et ja!! Og hvor var den dag dog vidunderlig!

Sådan efterlever jeg min tro

Hver uge står vi som familie tidligt op om søndagen for at tage i kirke, hvor vi fornyr de pagter, vi har indgået den dag, da vi blev døbt. Det er vidunderligt at vide, at på trods af at vi ikke altid ser hinanden, så gør mine børn Andrea og Francisco, som er gift, det samme der, hvor de bor, og de gør det samme som os sammen med deres børn. Vi er altid forbundet!!! Kl. 5 om morgenen står Agustin (14 år) og Elizabeth (16 år) op, ligesom deres ældre søskende gjorde, da de var på deres alder, for at deltage i seminar kl. 6 i vores kirkebygning fra mandag til fredag og derfra tager de i skole (ligesom jeg gjorde i den alder og i fire år!!!). Man føler glæden i sin sjæl, når man hører om Guds evige sandheder i vores liv fra inspirerede lærere, og man får så mange svar på alle de bekymringer, man har som ung, og de er evige. Jeg kan ikke forestille mig mit liv uden Kirken. Den største del af min lykke som datter, søster, hustru og mor er takket være det, jeg har lært og oplevet, mens jeg bestræber mig på at efterleve Jesu Kristi evangelium.