mormon.org På verdensplan

Hvilke velsignelser kan vi få ved at læse Mormons Bog, Bibelen og andre skrifter?

Officielt svar

Når du studerer skrifterne, vil du komme Gud nærmere og bedre være i stand til at leve et retfærdigt liv. Skriftstudium vil give dig større glæde, mere håb og større forståelse for Guds plan og din rolle i den.

Jesus Kristus opfordrer os til at »tage for« os af hans ord (Mormons Bog, Nefis Anden Bog 32:3). Dette indebærer mere end blot at læse skrifterne. Det betyder at studere dem, granske dem, sammenligne skriftsteder, lære passager udenad og påskønne dem og fryde sig over dem.

Når vi tager for os af skriften og beder Gud om forståelse af dem, vil Helligånden lade os vide, at de er sande (se Mormons Bog, Moronis Bog 10:4,5). Du vil komme Herren nærmere. Din tro på og kærlighed til Jesus Kristus vil øges. Ligeså vil dit ønske om at gøre godt og blive som han.

  • Det er så let at blive så fanget i livets ræs og sommetider forsømme det, der virkelig bringer velsignelser i livet. Denne lille artikel har i høj grad hjulpet mig til at prioritere. MOBILTELEFONEN VERSUS SKRIFTERNE Jeg har tænkt på, hvad der mon ville ske, hvis vi behandlede vore skrifter på samme måde, som vi behandler vores mobiltelefon? Hvad hvis vi bar rundt på dem i vores pung eller lomme? Hvad hvis vi vendte om for at hente dem, hvis vi havde glemt dem? Hvad hvis vi bladrede igennem dem flere gange om dagen? Hvad hvis vi brugte en time eller mere på dem hver dag? Hvad hvis vi brugte dem til at modtage beskeder? Hvad hvis vi behandlede dem, som om vi ikke kunne leve uden dem? Hvad hvis vi gav dem i gave til andre børn? Hvad hvis vi brugte dem, når vi rejste? Hvad hvis vi brugte dem i en nødsituation? Det kan være noget, der får dig til at tænke … »Hm, kammerat … hvor er mine skrifter?« Modsat vores mobiltelefon: Én plan passer til alle. Ubegrænset forbrug. Ingen roaminggebyrer. Man har altid signal. Man kan bruge dem i bjergene og i tunneler. De er gratis uden skjulte omkostninger, OG man behøver aldrig at bekymre sig om, hvorvidt forbindelsen til skrifterne bliver afbrudt, for KRISTUS har allerede betalt regningen! Vis mere

Ingen resultater