mormon.org På verdensplan

Mød missionærerne

Hvem er missionærerne?

Jeg ønsker, at missionærer kontakter mig:

Tak for din anmodning om besøg af missionærer fra Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. De vil kontakte dig inden for nogle få dage.

Tjek, at de nødvendige felter er udfyldt nedenunder.

Hvorfor har disse unge mænd og kvinder valgt at tage pænt tøj på og vandre rundt i mærkelige dele af verden i to år? Herrens kirke har altid været en missionerende kirke. På samme måde, som da Jesus og hans disciple prædikede evangeliet, forkynder flere end 84.000 missionærer for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige hans ord i dag. De er kaldet til at prædike Jesu Kristi evangelium i alle verdenshjørner. De fleste missionærer er cirka 20 år gamle, men mange ældre ægtepar vælger også at tjene. Missionærer tilsidesætter frivilligt skole, arbejde og dating i to år for at tjene Herren for egen regning.

Kommunikation med familien er endda begrænset til breve eller e-mails og meget få telefonopringninger, så de helhjertet kan fokusere på at tjene Herren og folk i området. I løbet af deres to år med fuldtidstjeneste helliger de sig til studium, at møde folk og undervise dem om Jesus Kristus og hans genoprettede kirke. Deres arbejde er et kærlighedsarbejde, og de fleste missionærer synes i sidste ende, at de har modtaget mere, end de har givet, ved at tjene.

Dette kan man forvente

missionærer-på-besøg

Du vil blive kontaktet indenfor to til tre dage. Mandlige eller kvindelige missionærer kan mødes med dig i dit hjem, hvor du sikkert vil være mest afslappet, eller hvis, du synes, i en af vore kirkebygninger eller et andet offentligt sted. Et typisk besøg varer cirka 45 minutter, men kan være kortere, så det passer med dine planer. Missionærerne vil introducere vores grundlæggende tro – såsom tro, omvendelse og lydighed mod Guds befalinger – og drøfte alle de spørgsmål, du måtte have om Kirken, religion og livet generelt. Disse møder er meget afslappede. Du vil ikke blive bedt om at købe eller donere noget, kun om at lære mere om Kirken, som betyder så meget for os.

Hvis det, som missionærerne fortæller om, er interessant eller betydningsfuldt for dig, kan du lave en aftale om at gå mere i dybden og lære mere. De kan forære dig en Mormons Bog og gå med dig til kirkemøder, så du selv kan se, hvad vores tro handler om.