mormon.org På verdensplan
Charlotte: dans, kristen, Kristus, familie, Danmark, Mormon.

Hej, jeg hedder Charlotte

Om mig

I folkeskolen og gymnasiet så jeg altid mig selv som en nørd og var stolt af det. Jeg elsker at læse bøger, lære noget nyt, ja, selv at lave lektier. Jeg elsker også at danse, og jeg har gået til både Salsa og folkedans, hip hop og Zumba - i gymnasiet optrådte jeg som danser i "Fame", og jeg elsker at give den gas på et dansegulv. Men mest af alt elsker jeg Jesu Kristi evangelium, og jeg er taknemmelig for, at det altid har været en del af mit liv.

Derfor er jeg mormon

Jeg er medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dage Hellige, fordi jeg har mærket Gud i mit liv, og Hans Ånd har vidnet for mig, at Kristus virkelig er vores Frelser, og at Hans myndighed til at udføre frelsende ordinancer findes i denne kirke. Det evangelium som Han underviste i, undervises i denne kirke, og Mormons Bog, som er denne religions slutsten, er virkelig Guds ord på samme måde, som Bibelen er det, og jeg har erfaret, at når jeg lever efter de principper, vi lærer om i de to skrifter, så bringer det Guds fred og lykke i mit liv.

Sådan efterlever jeg min tro

Jeg er vokset op i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, og min tro på Kristus og Hans genoprettede kirke har altid fyldt meget i mit liv. Bøn, skriftstudium og åndelig refleksion blev tidligt en del af mit hverdags liv, og tjeneste i kirken og af mine medmennesker generelt har bragt mig meget glæde. Jeg har blandt andet været med til at undervise andre unge i evangeliet og har set, hvilken forskel det kan gøre i folk liv at tro på Kristus, efterleve hans evangelium og stole på Guds kærlighed. En ting, der er speciel for mig er mødet med andre kristne i Danmark. Jeg har længe følt som om, vi er en meget lille skare, og jeg har følt et fællesskab, når jeg har mødt andre, der tror på Kristus og lader det forme deres liv, selv om de ikke tilhører samme kirke som mig. På det seneste har jeg nu følt, at vi måske slet ikke er så lille en skare alligevel, jeg har fundet en mangfoldighed af vidnesbyrd om den rolle troen på Kristus spiller i mange danskeres liv - og det gør mig meget begejstret! Jeg har selv, måske vigtigst af alt, erfaret, hvilken særlig velsignelse det er som ægtefælle og bonusmor at kunne leve evangeliets principper og forlade mig på min tro på Jesus Kristus, Hans nåde og kærlighed.