mormon.org På verdensplan
Emma: Danmark, Dansk, Engelsk, USA, Mormon.

Hej, jeg hedder Emma

Om mig

Jeg er både dansk og engelsk, men jeg er vokset op i Danmark. Jeg bor nu i USA og går på universitet her. Sidste år blev jeg gift med min fantastiske mand. Vi elsker at rejse og opleve nye ting, men der findes stadig intet bedre end at hygge derhjemme.

Derfor er jeg mormon

Jeg er vokset op som medlem af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, jeg elsker denne kirke, og jeg er så glad for at have den i mit liv! Men jeg er ikke en del af denne religion, bare fordi jeg er vokset op med den - ligesom alle andre blev jeg nødt til at lære for mig selv at det er sandt. Ved at efterleve de principper som vi lærer om i skrifterne, har jeg haft personlige åndelige oplevelser som har styrket min tro på Gud. Gennem bøn har jeg lært at Gud virkelig er vor Himmelske Fader, at Han elsker os, og at det er gennem Kristus og denne kirke at vi kan vende tilbage til Ham.

Sådan efterlever jeg min tro

Min tro er en vigtig del af hvem jeg er og hvordan jeg lever mit liv. Det er meget mere end bare at gå i kirke om søndagen, min tro på Gud er med til at definere hvordan jeg ser på verden. Jeg er stadig en helt almindelig dansk pige, men jeg prøver at hjælpe dem omkring mig ved at bringe lidt mere glæde og Guds kærlighed ind deres liv. Jeg tjente også som missionær i Californien, hvor jeg gjorde mit bedste for at hjælpe andre og undervise dem om Jesus Kristus. Det var en vidunderlig oplevelse at kunne dedikere 1.5 år til at hjælpe andre med hvad end de havde brug for, og jeg lærte virkelig hvad det betyder at være uselvisk og vise næstekærlighed over for andre. Jeg lever også min tro ved at gøre de små ting som del af min hverdag, så som at bede til Gud, læse i Bibelen og Mormons Bog, og følge det eksempel Jesus Kristus satte for os.