mormon.org På verdensplan

Hej, jeg hedder Angie Pamela Wong Diaz

  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong
  • Angie Wong

Om mig

Jeg har en passion for at lave mad og spise. Mit madshow er anderledes, fordi jeg underviser i evangeliet og laver mad som en familie, hvilket er vigtigt. I køkkenet lærer vi enhed, skaber traditioner og udviser kærlighed; vi hjælper hinanden, vi udtrykker vores taknemlighed og vi deler med vore børn. Det er det, som mine forældre lærte mig, og det er det, som jeg har lært mine børn, fra de var helt små. Ved at bruge opskrifter, kurser og workshops underviser jeg søstre og damer i, hvordan de udvikler sig med selvhjulpenhed i hjemmet. Det er ikke nemt for kvinder, der har problemer i livet, et hjem, et arbejde og børn, men det kan gøres. Hver dag står jeg op om morgenen og beder for at begynde en ny, smuk dag. Jeg smiler og er glad, så det bliver let. Jeg har meget travlt med mit arbejde som mor til tre små børn. De er mine prioriteter i livet. Min vidunderlige mand er min støtte. Vi laver udsendelsen som et par og hjælper hinanden som en familie. Jeg prøver at opfylde mine mål i livet og give det bedste af mig selv, den eneste kvinde på kanalen, der arbejder på den udsendelse, er en retfærdig og det eneste medlem, og jeg prøver altid at hjælpe andre. Men jeg ved, at jeg underviser i evangeliet, og jeg er et eksempel for mig selv og andre.

Derfor er jeg mormon

Mine forældre har opdraget mig i Kirken. Jeg er mormon. I dette liv har jeg lært som teenager, jeg har udviklet mig, og jeg har mødt mine egne kriterier. Gennem mine oplevelser er jeg kommet til en forståelse af, at Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er den sande kirke. Jeg har bedt for at forstå det, og jeg har modtaget mit svar. Hver dag bekræfter jeg det gennem mine velsignelser og mine muligheder for at udvikle mig. Jeg ved, at jeg er en Guds datter, at han lever, at han gav mig Jesus som min Frelser, og at kun jeg bestemmer, om jeg vil følge ham eller ej. Han har besvaret mine bønner. I mit liv er jeg kommet til en forståelse af, at vi skal se det positive i vore prøvelser for at kunne blive bedre mennesker. Og med evangeliet er det endnu nemmere at overvinde livets vanskeligheder. Det er det, evangeliet har lært mig i mit liv. Jeg ser det i mine børn, når jeg underviser dem i evangeliet, og når de bare beder en bøn og takker og beder om noget, som de børn de nu er. Det er derfor, at jeg uden tvivl ved, at det er sandt, fordi jeg ser det i mit eget liv og i min families liv. Det gør os stærkere.

Sådan efterlever jeg min tro

Jeg efterlever min tro ved at tjene; det er det, som min Mester har lært mig. Jeg kan huske tilbage til, da jeg satte mig et mål om at tjene på det lokale plejehjem. Jeg tilbød dem en julemiddag, købte gaver til dem og brugte min tid på at læse for dem eller bare lytte til, at de fortalte deres historier. Det var en meget speciel oplevelse. Jeg lærte meget, og vi hjalp sammen med de unge i Kirken. I TV-udsendelsen anvender jeg det, som jeg har lært om forråd og husholdning for at kunne klare sig i svære tider med en mere positiv holdning, så jeg kan få succes. Jeg efterlever min tro hver dag og sammen med min familie for at kunne blive bedre. Jeg er ikke fuldkommen, men jeg prøver at blive bedre til de ting, jeg gør, for at kunne hjælpe dem, der har mest brug for det. Jeg elsker at hjælpe andre og undervise i det lidt, jeg ved. En opskrift er ligesom tro. I evangeliet har man brug for forskellige ingredienser for at lave maden perfekt. Det er på samme måde med tro, evangeliet, familien, udstråling og at være et godt eksempel. Ved at hjælpe vore medmennesker med det og mange andre ting er vi i stand til at lave god mad. Vi har alle ingredienserne i vores køkken, men vi ved ikke, hvordan vi bruger dem rigtigt til at lave en særlig ret. På samme måde skal vi anvende disse ingredienser i vores eget liv for at give smag til vores mad og vores liv. Evangeliet lærer os det og meget mere, så lad os anvende alt det på vores tro.