Hoppa över navigering
Våra medlemmar
Våra värderingar
Vår tro
Besök oss
.
Chatta med oss

Hej, jag heter Deborah Dushku Gardner

  • Deborah Gardner
  • Deborah Gardner
  • Deborah Gardner
  • Deborah Gardner
  • Deborah Gardner

Om mig

Jag tog examen i mänsklig utveckling och fortsatte genom att utveckla fem människor. När jag inte skjutsar barnen, tinar upp kyckling, pottränar eller viker tvätt så driver jag ”One Heart Bulgaria” som jag tog initiativet till med en tidigare missionskamrat. Det har varit en fantastisk och livsförändrande resa. Jag har verkligen insett vilken innerlig kärlek som Gud har för vart och ett av sina barn. Några andra intressen: hålla friskvårdskurser, delta i triatlon, spela basket, dansa till 80-talets musik på altanen på baksidan av huset, läsa för mina småttingar och äta massor av choklad. Jag var missionär i Bulgarien och älskar, älskar, älskar bulgarer! Och jag kan ju också berätta att vi har fem höns, en pytteliten groda och en förtjusande liten vovve.

Varför jag är mormon

Jag känner en frid av att vara mormon. Det känns som om jag är där jag hör hemma och där Gud vill att jag ska vara. Det är en oskattbar känsla! Jag njuter av att känna andra medlemmar i kyrkan som försöker omvända sig, ändra sig, förbättra sig och tjäna andra i världen. Vi är som en stor familj … som ständigt växer, lär sig mer och stöder varandra. Jag njuter av att dyrka Gud tillsammans med dem varje lördag och att komma närmare och närmare Gud och känna än större tacksamhet för min Frälsare Jesus Kristus.

Hur jag lever min tro

Jag lever i enlighet med min tro genom att tjäna de behövande och genom att bära mitt vittnesbörd om evangeliet. Jag tycker om att hjälpa andra hitta lösningar på deras problem i Jesu Kristi evangelium. Han är den som kan ge varaktig lindring i vår själ. Jag älskar också att arbeta inom vår kyrkas ungdomsprogram. Jag uppmuntrar ungdomarna att vända sig till Gud och upptäcka sin personliga mission i livet och att sedan se till att förverkliga den!