mormon.org Wereldwijd

Hallo, ik ben Alex Boye

  • Alex Boye
  • Alex Boye
  • Alex Boye
  • Alex Boye
  • Alex Boye
  • Alex Boye
  • Alex Boye
  • Alex Boye

Over mij

Ik treed al meer dan vijftien jaar op voor publiek. Ik ben geboren en getogen in Londen en heb hits gehad in meer dan vijftien landen, heb meer dan een half miljoen cd’s verkocht en heb opgetreden naast groepen zoals artiesten en groepen zoals Bryan Adams, George Michael, Simon and Garfunkel, MC Hammer, Vanilla Ice, ’N Sync, Jay-Z, de Backstreet Boys, Jordin Sparks, Dancing with the stars-winnaar Derek Hough, Missy Elliott, Mary J. Blige, David Archuleta en de Smashing Pumpkins, om er maar enkele te noemen. Ik ben twee jaar lang voor de mormoonse kerk op zending geweest in de omgeving van Bristol en ben kort daarna aan mijn loopbaan in de muziek begonnen, zodat ik mensen met mijn muziek ten goede kon beïnvloeden en ze een fijn gevoel kon geven. Ik heb opgetreden in veel vooraanstaande Amerikaanse gebouwen, waaronder het MGM Grand in Las Vegas. Wat acteren betreft heb ik een gastrol gespeeld in de CBS-serie How I Met Your Mother. Mijn muziek is gebruikt voor diverse films, zoals Charly, The Dance, Baptist at the Barbecue, Suits on the Loose en Church Ball. Ik noem mijzelf de symbolische zwarte man in Utah. Nou ja, we zijn met zijn drieën, maar ik eis de titel voor mezelf op! Ik lach graag. Enkele hoogtepunten in mijn leven waren een boek-van-mormon overhandigen aan prins Charles, zingen met het Mormoons Tabernakelkoor en trouwen met mijn knappe, sexy vrouw Julie. Ik heb twee solo’s opgenomen voor de nieuwe cd van het Tabernakelkoor, Come Thou Fount, die juichende kritieken kreeg en de eerste plaats bereikte in de Billboard Classical Charts. Ik heb twee liederen ten gehore gebracht tijdens de Midwest-tournee van het Mormoons Tabernakelkoor.

Waarom ik mormoon ben

Ik ben mormoon omdat ik eindelijk iets heb gevonden waarvan ik geloof dat het me een goede kijk geeft op de vraag hoe ik een geslaagd en gelukkig leven moet leiden, een levenswijze die zin en voldoening geeft. God kan gewone mensen in bijzondere situaties brengen en ons allemaal zegenen op manieren die wij niet kunnen bevatten. Daarvoor moeten we echter wel ons E-G-O (Erg God Ontwijken) loslaten, zeg ik altijd tegen mensen. Dat lijkt mij de reden voor vrijwel alle problemen waar we in ons dagelijks leven mee worden geconfronteerd. We redden het in deze wereld niet zonder Gods invloed.

Persoonlijke verhalen

Vertel over uw gevoelens of geef uw getuigenis van de herstelling van het evangelie.

Er zijn in de wereld veel mensen en godsdiensten met verslagen van bezoeken van de Heiland aan profeten op aarde, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand werd bezocht door zowel God als Jezus Christus, en dat is wat Joseph Smith overkwam. De gevolgtrekkingen zijn veelbetekenend! De boodschap was zo belangrijk dat Christus zijn Vader meenam! Ik nodig allen uit die nieuwsgierig zijn naar de gebeurtenissen die leidden tot de terugkeer van de ware kerk van Christus om er meer over te weten te komen en hun leven erdoor te laten veranderen zoals het mijn leven heeft veranderd!

Hoe ik mijn geloof naleef

Ik leef dagelijks naar mijn geloof en ik praat er graag over. Ik ben een open boek en filter mijn hele leven door de zeef van wat ik geloof. Als het goed en opbouwend is, doe ik het. Als het afbrekend is en mij of de mensen om me heen neerhaalt, doe ik het niet. Dat komt door de beginselen van het evangelie van Jezus Christus, en het heeft al heel veel verschil voor me uitgemaakt!